صادرات 124 میلیون دلاری ایران به قطر

صادرات 124 میلیون دلاری ایران به قطر

در 9 ماه سال جاری میزان صادرات ایران به قطر 124 میلیون و 199 هزار دلار و میزان واردات ایران از قطر نیز کمی بیش از 5 میلیون دلار بوده است.

 به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، صادرات ایران به قطر در 9 ماهه ابتدای امسال 124 میلیون و 199 هزار دلار و صادرات قطر به ایران در همین مدت 5 میلیون و 50 هزار دلار بوده است. 

حجم کل تجارت ایران و قطر در 9 ماهه ابتدای امسال نیز 129 میلیون و 250 هزار دلار بوده است. 

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر در هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌ اقتصادی ایران و قطر گفت: برنامه توسعه ای 2030 قطر ظرفیت های بی بدیلی را برای همکاری های دو کشور ایجاد کرده است. 

راهبرد کلی توسعه اقتصادی قطر، مبتنی بر سرمایه گذاری درآمدهای حاصل از صادرات گاز و نفت در طرح های توسعه به نحوی است که این کشور در افق سال های 2030 میلادی با اتکا به این سرمایه گذاری‌ها، بتواند ساختار و مدل جدیدی را برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فراهم کند که توسعه بهینه اقتصادی را بدون نیاز به درآمدهای نفت و گاز تأمین  کند. 


شرایط تجارت 9 ماهه ایران و قطر در سال 1399

شافعی صنایع ساختمان،کشتیرانی، ترانزیت، گردشگری، پتروشیمی، انرژی، هتل‌سازی ، غذایی ، لبنی ، دارویی و لوازم پزشکی را از جمله مهم‌ترین زمینه همکاری مشترک ایران و قطر دانست و تاکید کرد: ایران و قطر می‌توانند همکاری سه‌جانبه و چندجانبه داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت : شیلات و آبزیان  و همچنین صنایع لبنی برای سرمایه گذاری قطر در ایران از حیث تولید برای بازار قطر بسیار مستعد و قابل اجراست.

عدنان موسی پور رئیس اتاق مشترک ایران و قطر نیز ارزش مالی ظرفیت واردات سالانه قطر را بسیار بالا عنوان کرد و بیان داشت: سهم ایران از این بازار ۲۳۰ میلیون دلار  است،  موانع بسیاری از جمله مشکلات تبادل ارز، نبود خط کشتیرانی مستقیم و ... وجود دارد .

وی بیان داشت:  اغلب صادرکنندگان ایرانی برای نقل و انتقال مالی با مشکلات عدیده‌ای مواجهند




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.