بیمه ملت زیرساخت‌های فروش آنلاین را برای اتصال به استارت‌آپ‌ها معرفی کرد

بیمه ملت زیرساخت‌های فروش آنلاین را برای اتصال به استارت‌آپ‌ها معرفی کرد

بیمه ملت از دو محصول «ملت تک» و «نشریه دیجیتالی»رونمایی کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد،در این مراسم که با حضور اسماعیل دلفراز مدیرعامل بیمه ملت و جمعی ازمدیران برگزار شد، دلفراز با اشاره به فضای نوین فناوری اطلاعات گفت: اینفضا سبب می‌شود که محصولات بیمه‌ای به گونه‌ای دقیق‌تر و با هزینهتمام‌شده کمتر و با سهولت بیشتری به مشتریان عرضه شود.

وی با اشاره به این‌که باید به سمتی حرکت کرد که رفتارهای پرداختخسارت نیز در این حوزه قابل تعریف باشد، گفت: جمع‌آوری بانک اطلاعاتیاز مشتریان و سنجش و مدیریت ریسک قطعا به دریافت اطلاعات دقیق‌تر وکاهش هزینه کمک خواهدکرد.

دلفراز مقاومت در برابر فناوری‌های جدید در صنعت بیمه را مردود دانست واضافه کرد که تکمیل زنجیره ارزش در صنعت بیمه نیازمند این تحول است وقطعا این پوست اندازی به گسترش ضریب نفوذ منجر خواهد شد .

مدیرعامل بیمه ملت راه افزایش ضریب نفوذ بیمه را طی مسیر استفاده ازفناوری های نوین عنوان کرد و ادامه داد در محصولاتی مانند خودرو می توانبا استفاده از سیستم اینترنت اشیا و سنجش رفتارها، حق‌بیمه متعادل‌تری رااز افراد دریافت کرد.

وی با بیان این‌که امروز در رشته ثالث نرخ و شرایط مشابهی به همه افرادارائه می‌شود که منطقی به نظر نمی‌رسد گفت: راهکارهای سنتی صنعت بیمهسبب شده با وجود راه‌اندازی صندوق بیمه حوادث طبیعی حق‌بیمه دریافتی ازهمه بیمه‌گزاران با توجه به ریسک‌های متفاوت تفاوت معناداری را تعریفنکند. این در حالی است که در صورت وجود بانک اطلاعاتی معتبر وراه‌اندازی فناوری‌های نوین زمینه کاهش هزینه بیمه‌گزاران به لحاظ صدور وپرداخت خسارت مناسب قابلیت اجرا پیدا می‌کند.

در ادامه این مراسم علیرضا علی‌سلیمانی معاون برنامه‌ریزی و نوآوری بیمهملت با اشاره به موانع رشد خدمات مالی صنعت بیمه در حوزه دیجیتال بهپیچیدگی محصولات بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: قدیمی بودن سیستم‌هایبیمه‌ای، عدم درک روندهای اصلی توسط تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران، نبودفشار از سمت تقاضا و مداخلات نهاد ناظر اجازه رشد سریع در این بخشرا نمی‌دهد.

وی با بیان این‌که مقررات دستگاه ناظر و دستورالعمل‌هایی که با فضاینوآوری هم‌خوانی ندارد اضافه کرد که اخیرا نامه‌ای از سوی نهاد ناظر بهشرکت‌های بیمه ارسال شده است و شرکت‌های بیمه را برای فروش آنلاینبیمه‌ها در چارچوب‌هایی قرارداده است.

به گفته وی نهاد ناظر از شرکت‌های بیمه خواسته است تا با اخذ مجوزکارگزاری آنلاین و نحوه اتصال آنها به سیستم‌های بیمه‌گری نیز راهی نداردجز اتصال سوئیچ بیمه مرکزی.

سلیمانی با بیان این مثال که شرکت‌های بیمه می‌توانند برای فروشبیمه‌نامه با اپراتورهای بزرگی همچون همراه اول و ایرانسل همکاری داشتهباشند اما بر اساس مدل تعریف شده بیمه مرکزی همراه اول و ایرانسل همباید مجوز کارگزاری آنلاین دریافت کنند.

در تکمیل سخنان این بخش دلفراز عنوان کرد که شرکت‌های بیمه برایفروش از بیمه مرکزی مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند و به نظر می‌رسد کهنظارت در فضای دیجیتال باید به شرکت‌های بیمه واگذار شود تا متناسب باشرایط شرکت‌ها و فروشندگان حوزه دیجیتال تصمیم‌گیری شود. به طور مثالچگونه می‌توان در فضایی که ضریب نفوذ موبایل افزایش چشم‌گیری داشته وشرکت‌ها در بستر فروش این حوزه قرار است فعالیت داشته باشند همراه اولرا متقاعد کرد که در چارچوب مقررات نهاد ناظر بیمه‌ای حرکت کند؟

سلیمانی در ادامه به فرآیندهایی که منجر شکل‌گیری «ملت تک» شدهاشاره کرد و تحول در بخش API در بیمه ملت را یکی از مهمترین راهکارهادر این زمینه برشمرد. به گفته وی تحول در وب‌سرویس‌ها که تا پیش از این بهصورت داخلی مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود و پیوستن آن به کل زنجیرهخدمات از جمله اقدامات در حوزه بوده است.

تدوین مدل همکاری و سازوکارهای قراردادی و سرمایه‌گذاری در حوزهاستارت‌آپ‌ها و همکاری با مجموعه‌های اثرگذار نهاد ریاست جمهوری ومجموعه پلنت از دیگر مواردی بود که سلیمانی به آن اشاره کرد.

در ادامه این نشست از مجموعه محصولات «ملت‌تک» و «نشریه دیجیتالی»رونمایی شد.

«ملت تک» با ارائه سرویس‌های بیمه‌گری باز با کمک عرضه انواعAPIهای بیمه‌ای در رشته‌‌های مختلف و ایجاد بسترهای لازم برای همکاریاستارتاپ‌ها با بیمه ملت و توسعه کسب و کار آنها قرار است فعالیت کند.

خدمات «ملت‌تک» شامل ارائه مشاوره و راهکارهای بیمه‌ای برای توسعهکسب‌ و کار استارتاپ‌ها، ایجاد ارتباط بین کارآفرینان و بازیگران فعالصنعت، ارائه آموزش‌های تخصصی و متنوع در خصوص مباحث فنی،قانونی، حقوقی و مشاوره کسب‌ و کار است.

در حاشیه این مراسم مدیرعامل بیمه ملت در پاسخ به دغدغه شبکه فروش وپیاده‌سازی سیستم‌های جدید فروش گفت که بیمه ملت در کنار ادامهراهکارهای پیشین قرار است در حوزه فروش دیجیتال اقدام کند و این بهمعنای خداحافظی با روش‌های سنتی فروش نیست.

به گفته وی بیمه ملت در حوزه فروش دیجیتال به دنبال بازارهای جدید وقطعا صنعت بیمه به ذی‌نفعان خود توجه ویژه دارد.

دلفراز عنوان کرد که پرتفوی سنتی را بخش دیجیتال واگذار نخواهیم کرد ودر حوزه دیجیتال به دنبال جذب بالاتر خواهیم بود.

لازم به ذکر است این مجله از طریق آدرس http://tech.melat.ir قابل مشاهده است




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.