کاهش ۳۵ هزار میلیارد تومانی در انتشار اوراق

کاهش ۳۵ هزار میلیارد تومانی در انتشار اوراق

سه‌شنبه, فوریه 16, 2021 - 11:32 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: تاکید بر آن بود که 53 هزار میلیارد تومان را از اوراق تامین کنیم اما چون نظر نمایندگان بر استفاده اوراق در شرایط اضطراری بود، آن را به حداقل رساندیم. یعنی به هیچ وجه 53 هزار میلیارد تومان اوراق منتشر نکردیم و حتی 35 هزار میلیارد تومان از حجم فروش اوراق را تقلیل دادیم یعنی برای کاهش هزینه‌ها علاوه بر اینکه به سمت اوراق نرفتیم، حتی استفاده از آن تقلیل دادیم.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایلنا، محمدباقر نوبخت در جلسه علنی مجلس در مورد اصلاحیه لایحه بودجه سال 1400 اظهار داشت: با توجه به رایی که به کلیات بودجه داده شد، باید اصلاحات آن انجام می‌شد که دولت نیز از آن استقبال کرد و حداقل در 15 مورد اصلاحیه را انجام دادیم.

وی ادامه داد: با توجه به تاکید و لحاظ کردن نظرات مقام معظم رهبری در لایحه بودجه و چون فرصت داشتیم منویات رهبری را در این مورد اعمال کنیم. از همین روی حداقل 40 هزار میلیارد تومان از سقف منابع لایحه بودجه تقلیل پیدا کرد. همزمان نظر ایشان در مورد تبصره 4 یعنی تقویت قوه دفاعی، تخصیص اعتبار برای احداث فاضلاب شهر اهواز، آب‌خوان‌داری و شرکت‌های دانش‌بنیان اعمال شد تا در صدر جداول باشد و از منابع صندوق توسعه ملی استفاده نشود که آن را لحاظ کردیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: بنابراین در راستای این موضوع 53 هزار میلیارد تومان مصارف را برای تبصره 4 افزایش دادیم اما 40 هزار میلیارد تومان آن از محل صرفه‌جویی در سایر هزینه‌ها شد.

نوبخت خاطرنشان کرد: تاکید بر آن بود که 53 هزار میلیارد تومان را از اوراق تامین کنیم اما چون نظر نمایندگان بر استفاده اوراق در شرایط اضطراری بود، آن را به حداقل رساندیم یعنی به هیچ وجه 53 هزار میلیارد تومان اوراق منتشر نکردیم و حتی 35 هزار میلیارد تومان از حجم فروش اوراق را تقلیل دادیم یعنی برای کاهش هزینه‌ها علاوه بر اینکه به سمت اوراق نرفتیم، حتی استفاده از آن تقلیل دادیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.