افتتاح 5 طرح ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت متعلق به شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)

افتتاح 5 طرح ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت متعلق به شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)

 پنج طرح ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت متعلق به شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با حضور وبیناری رییس جمهورحسن روحانی بهره‌برداری شد.

  به گزارش دیوان اقتصاد،در جهت منویات مقام رهبری در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها" با حمایت بانک پاسارگاد پروژه‌های فولاد زرند به ظرفیت سالانه 7/1 میلیون تن شمش فولادی، کاتد مس شهر بابک به ظرفیت سالانه 50هزار تن، تجهیز ناوگان عملیات معدنی با ظرفیت 100 میلیون تن در سال، مجتمع تولید آهک و دولومیت با ظرفیت 400هزارتن در سال، خنک سازی کک متالورژی به روش خشک با ظرفیت 800هزار تن در سال، با مجموع ارزش سرمایه گذاری 400هزار میلیارد ریال و ایجاد 4150 فرصت شغلی مستقیم توسط بخش خصوصی با بیش از 5/1 میلیون نفر سهامدار مستقیم و غیر مستقیم از طریق بازار سرمایه، با حضور وبیناری رئیس جمهوری افتتاح شد.
این طرح‌ها که به همت شرکت مادرتخصصی توسعه معادن خاورمیانه (میدکو) و با حمایت بانک پاسارگاد افتتاح شد، در بسیاری از موارد صنعتی برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شده است.

مجتمع فولادسازی شرکت فولاد زرند ایرانیان
ابرپروژه مجتمع فولادسازی شرکت فولاد زرند ایرانیان مشتمل بر 6 واحد عملیاتی با ظرفیت 7/1 میلیون تن در سال محقق خواهد شد. عملیات اجرایی این مجتمع در شهرستان زرند از توابع استان کرمان در دی‌ماه 1391 آغاز شد و هم اکنون به مرحله بهره‌برداری رسیده است. این پروژه با ایجاد اشتغال برای 2300نفر بی شک نقش مهمی در توسعه شهر زرند خواهد داشت. در مجتمع فولادسازی شرکت فولاد زرند ایرانیان با بهره‌گیری از انواع تجهیزات پیشرفته، محصولات صادراتی منطبق با برترین استانداردهای جهانی تولید می‌شود. 

مجتمع تولید کاتد مس شرکت بابک مس ایرانیان
این مجتمع در 20 کیلومتری شهر بابک از توابع استان کرمان در زمینی به مسحت 220هکتار احداث شده است. عملیات اجرایی مجتمع از مردادماه 1390 آغاز و هم‌اکنون به مرحله بهره‌برداری رسیده است. در این پروژه جدیدترین فناوری دوست‌دار محیط زیست در تولید کاتد مس با ظرفیت تولید 50هزار تن به اشتغال پایدار 400نفر به طور مستقیم خواهد انجامید. این مجتمع تولیدی میدکو، با استفاده از فناوری "تانک بایولیچینگ" برای اولین بار در جهان در مقیاس صنعتی، یک نمونه بی بدیل جهانی خواهد بود.

تجهیز ناوگان عملیات معدنی شرکت کاراوران صنعت خاورمیانه
از آنجا که حجم عملیات معدنکاری در مجموعه میدکو بیش از 150میلیون تن در سال برآورد می‌شود، شرکت کاراوران در سال 1389 به منظور انجام عملیات معدنکاری و استخراج مواد معدنی مورد نیاز کارخانه های میدکو تاسیس شد. این شرکت با هدف ارائه خدمات باکیفیت به عنوان یکی از مجموعه های مطرح کشور کامهای بلندی در رابطه با تجهیز و بهره‌برداری از معادن برداشته است. این شرکت هم اکنون یکی از بزرگترین شرکتهای معدنی دارای ناوگان به روز معدنکاری کشور است.

مجتمع پخت آهک و دولومیت شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو)
ظرفیت فولاد میدکو تا پایان سال 1400 به 2/4 میلیون تن در سال خواهد رسید و برهمین اساس، نیازمند حجم بالایی از آهک و دولومیت است که برای برآوردن این نیاز مجتمع پخت آهک و دولومیت (ممرادکو) با ظرفیت تولید 400هزارتن در سال احداث شده است.

واحد خنک‌سازی کک به روش خشک شرکت فولاد زرند ایرانیان
از آنجا که کک متالوژی به عنوان منبع اصلی انرژی مصرفی در فرآیند تولید فولاد به روش کوره بلند مورد نیاز است، شرکت میدکو اقدام به راه اندازی واحد خنک سازی کک به روش خشک به عنوان پیشرفته ترین فناوری جهانی در زمینه بهره وری انرژی و پایبندی به استانداردهای زیست محیطی در زمینه کک کرده است. در این روش علاوه بر صرفه جویی در مصرف سالانه 4/1 میلیون متر مکعب آب، منجر به تولید 14 مگاوات توان الکتریکی از حرارت بازیافتی از خنک سازی کک خواهد شد. مراحل اجرایی این واحد صنعتی از اردیبهشت 1394 آغاز و هم اکنون به مرحله بهره برداری رسیده است. همچنین این مجتمع امکان اشتغال پایدار 50نفر را به طور مستقیم فراهم خواهد کرد.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.