تولید نفت ایران ۲ میلیون و ۴۷۴ هزار بشکه در روز شد

تولید نفت ایران ۲ میلیون و ۴۷۴ هزار بشکه در روز شد

سه‌شنبه, دسامبر 14, 2021 - 11:00 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

گزارش ماهانه اوپک نشان می‌دهد کل تولید این گروه در ماه نوامبر تا ۲۷.۷۱۷ میلیون بشکه در روز افزایش‌یافته و تولید نفت ایران در این ماه به ۲ میلیون و ۴۷۴ هزار بشکه در روز رسیده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، اوپک در ماه نوامبر 285 هزار بشکه در روز به تولید خود افزود و 27٫72 میلیون بشکه تولید کرد، اما کل تولید 10 عضو اوپک حاضر در قرارداد اوپک پلاس هنوز هم کمتر از سهمیه تعیین‌شده برای ماه گذشته بود.

گزارش ماهانه اوپک از بازار نفت که در روز دوشنبه منتشر شد نشان می‌دهد کل تولید این گروه تا 27٫717 میلیون بشکه در روز افزایش‌یافته است. غیر از 3 کشوری که از قرارداد اوپک پلاس معاف شده‌اند، یعنی ایران، لیبی و ونزوئلا، سایر تولیدکنندگان اوپک نتوانسته‌اند به سهمیه تولید 24٫047 میلیون بشکه در روز برای ماه نوامبر برسند.

ایران، لیبی و ونزوئلا روی‌هم‌رفته 4٫239 میلیون بشکه در روز در نوامبر تولید داشتند و تولید 10 عضو دیگر اوپک برابر با 23٫478 میلیون بشکه در روز بوده یعنی کمتر از سقف 24 میلیون بشکه‌ای که برای ماه گذشته تعیین شده بود.

تولید نفت ایران در ماه نوامبر 9 هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل از آن کاهش داشته و به 2 میلیون و 474 هزار بشکه در روز رسیده است. قیمت نفت سنگین ایران در ماه نوامبر نیز 80 دلار و 50 سنت بوده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.