آیا طلا برای جهش صعودی آماده می شود؟

آیا طلا برای جهش صعودی آماده می شود؟

در نمودار چهارساعته اونس طلای جهانی، قدرت در دست خریداران است.

این احتمال وجود دارد که قیمت اونس  طلا  جهانی از حمایت اول در ۱۷۸۸٫۹۴ دلار جهش کند و به سمت مقاومت اول در ۱۷۹۷٫۸۶ دلار حرکت کند. میانگین متحرک ۳۷ و ابر ایچیموکو هم نشانگر روند صعودی هستند. همچنین اندیکاتور RSI هم به سطوح رسیده که قبلاً از آن جهش کرده بود. در مقابل، شکست مقاومت اول می‌تواند قیمت اونس طلاجهانی را به مقاومت دوم در ۱۸۰۹٫۸۷ دلار برساند.

چرا قیمت اونس طلای جهانی با وجود سیاست های پولی انقباضی بالا آمده است؟

طبق ارزیابی هفتگی ،با وجود این‌که فدرال رزرو از سه مرحله افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ حرف زده، اما خوش‌بینی‌ها به افزایش قیمت اونس طلای جهانی هم تقویت شده است.

به خصوص که قیمت اونس طلا جهانی بعد از نشست تعیین نرخ بهره فدرال رزرو به بالای ۱۸۰۰ دلار رسیده بود.
برخی از تحلیلگران انتظار افزایش قیمت اونس طلا جهانی در میان‌مدت را دارند. آن‌ها بر این باورند که رالی‌های صعودی اونس طلا جهانی فرصتی برای فروش از قیمت‌های بالاتر خواهند بود. در واقع هر چند که انتظار می‌رود قیمت اونس طلا جهانی افزایش یابد، اما در نهایت افزایش نرخ بهره آمریکا بر قیمت اونس طلای جهانی فشار خواهد آورد.
این هفته ۱۶ فعال حرفه‌ای (Wall Street) در ارزیابی هفتگی سایت کیتکو شرکت کرده‌اند. ۶۹ درصد پیش‌بینی می‌کنند که روند اونس طلای جهانی در هفته پیش رو صعودی خواهد بود. ۱۳ درصد دیگر هم پیش‌بینی می‌کنند که روند اونس طلای جهانی متمایل به نزولی خواهد بود. ۱۹ درصد باقی مانده هم انتظار بازار بدون روند یا خنثی را دارند. در این میان ۱۰۲۷ سرمایه‌گذار خرد (Main Street) هم در نظرسنجی آنلاین شرکت کرده‌اند. ۵۸ درصد طرفدار روند صعودی، ۲۶ درصد طرفدار روند نزولی و ۱۷ درصد هم طرفدار بازار بدون روند بودند.
خوش‌بینی‌ها به روند صعودی اونس طلای جهانی از آنجایی نشات می‌گیرد که قیمت طلا هفته گذشته را در محدوده مثبتی به پایان رساند. به همین دلیل برخی از تحلیلگران به این نتیجه رسیده‌اند که طلا وضعیت خوبی دارد. به خصوص که طلا توانسته از حمایت ۱۷۵۰ دلاری دفاع کند




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.