خانه هاي ۵۰ تا ۶۰ متر داراي بیشترین سهم از معاملات مسکن

خانه هاي ۵۰ تا ۶۰ متر داراي بیشترین سهم از معاملات مسکن

خانه‌های ۵۰ تا ۶۰ متر بیشترین سهم را از معاملات مسکن شهر تهران به خود اختصاص می‌دهند و بررسی‌ها گویای آن است که این گروه متراژی اغلب در مناطق جنوبی تهران قرار دارند.

ه گزارش  ديوان اقتصاد به نقل از ایسنا واحدهای کمتر از ۸۰ متر مربع ۵۸ درصد از معاملات مسکن شهر تهران را به خود اختصاص می‌دهند و در این بین بیشترین تقاضا به واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متر مربع با سهم ۱۵.۹ درصد مربوط می‌شود. با این‌که آپارتمان کمتر از ۴۰ متر به ندرت وجود دارد آذرماه امسال ۳.۴ درصد معاملات مربوط به این گروه متراژی بود.

اغلب واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متر مربع در مناطق جنوبی تهران عرضه شده است. منطقه ۱۰ شامل محله‌های بریانک، جیحون، نواب، دامپزشکی، سی‌متری جی، هاشمی و سلسبیل را می‌توان کانون واحدهای کوچک متراژ در شهر تهران معرفی کرد. گزینه‌های دیگر مناطق ۱۲، ۱۴ و ۱۵ هستند. هرچند در مناطق ۴ و۵ نیز واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متر وجود دارد اما این گروه متراژی، گروه غالب در این محدوده‌ها محسوب نمی‌شود.

بازار آپارتمان‌های نقلی در تهران

در حال حاضر پنج منطقه ارزان قیمت شهر تهران به ترتیب مناطق ۱۸، ۱۶، ۱۷، ۱۹ و ۲۰ هستند که متوسط قیمت مسکن این محدوده‌ها در آذرماه ۱۴۰۰ بین ۱۵.۸ تا ۱۷.۳ میلیون تومان بوده است.

پنج منطقه گران‌قیمت نیز به ترتیب مناطق ۱، ۳، ۲، ۶ و ۵ هستند که بالاترین میانگین قیمت در بین مناطق مذکور به منطقه۱ با متری ۶۹ میلیون تومان و پایین‌ترین آن به منطقه ۵ با ۳۹.۸ میلیون تومان مربوط می‌شود.

کمترین تعداد معاملات را واحدهای ۱۹۰ تا ۲۰۰ متر مربع و همچنین کمتر از ۳۰ متر مربع هریک با سهم ۰.۳ درصد از معاملات مسکن شهر تهران به خود اختصاص دادند. نمودار نشان می‌دهد هرچه متراژ آپارتمان‌ها بالاتر می‌رود سهمشان از تعداد معاملات کاسته می‌شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.