شاخص بورس بیش از 3هزار واحد کاهش یافت

شاخص بورس بیش از 3هزار واحد کاهش یافت

 شاخص کل بازار بورس تهران امروز (یکشنبه، هشتم اسفندماه) با سه‌هزار و ۵۷۲ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۲۷۹ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش دیوان اقتصاد، در ادامه معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۹ هزار و ۹ میلیارد ریال و در بیش از ۴۸۶هزار و ۳۱۰ نوبت معامله شد.

در ادامه معاملات بورس تهران بیش از سه میلیارد و ۸۳۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۷ هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال و در ۲۷۹ هزار و ۶۴۸ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک‌هزار و ۲۷۱ واحد افزایش به ۳۳۰ هزار و ۷۸۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۷۹۶ واحد رشد به ۲۰۷‌هزار و ۲۰۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول، پنج ‌هزار و ۷۲ واحد کاهش و شاخص بازار دوم، ۴۰۸ واحد افزایش داشت.

علاوه بر این در بین همه نمادها، پتروشیمی فناوران (شفن) با ۲۲۹ واحد، کشتیرای جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۹۹ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۹۷ واحد، فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش (افق) با ۹۳ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۸۹ واحد و گروه دارویی برکت (برکت) با ۷۹ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک‌هزار و ۷۶۰ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک‌هزار و ۲۸۹ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۲۳۳ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۱۱۵ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۱۰۸ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۹۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد ایران‌خودرو (خودرو)،‌ ملی صنایع مس ایران (فملی)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، سایپا (خساپا)، بانک تجارت (وتجارت)، بانک ملت (وبملت) و پارس فولاد سبزوار (فسبزوار) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۸۰ میلیون و ۱۱۱ هزار برگه سهم به ارزش یک هزار و ۹۴۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از هفت واحد افزایش داشت و به ۱۷ هزار و ۶۴۱ واحد رسید.

در این بازار یک میلیارد و ۹۶۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۶۱ هزار و ۵۳۴ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۰۶ هزار و ۶۶۲ نوبت بود.

نمادهای زغال سنگ پرورده طبس (کزغال)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، فرابورس ایران (فرابورس)، بیمه سامان (بساما)، فرآورده های غذایی و قند چهارمحال (قچار)، کلر پارس (کلر) و صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین اعتباری ملل (وملل)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، شرکت سرمایه گذاری صباتامین (صبا)، پخش البرز (شجم)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.