شاخص بورس بیش‌از 23هزار واحد افزایش یافت

شاخص بورس بیش‌از 23هزار واحد افزایش یافت

شاخص کل بازار بورس تهران امروز (یکشنبه، ۱۵ اسفندماه) با ۲۳ هزار و ۸۳۵ واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۲۲ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش دیوان اقتصاد، در ادامه معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۹۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۸هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال و در بیش از ۸۳۹هزار و ۲۰۴ نوبت معامله شد.

در ادامه معاملات بورس تهران بیش از ۹ میلیارد و ۶۱۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۷ هزار و ۷۶۴ میلیارد ریال و در ۵۵۲ هزار و ۱۰۷ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۸۶۷ واحد افزایش به ۳۳۸ هزار و ۶۶۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک هزار و ۷۹۴ واحد رشد به ۲۱۱‌هزار و ۹۰۷ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲۴ هزار و ۸۸۵ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۴ هزارو ۹۷۹ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۷۷ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۲ هزار و ۱۷۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۶۰۰ واحد، گسترشنفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۱۹۵ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۱۰۸ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (شبندر) با یک هزار و ۷۶ واحد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک هزار و ۲۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۴۰ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۳۶ واحد و سیمان فارس و خوزستان (سفارس) با ۳۲ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران‌خودرو (خودرو)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، بانک ملت (وبملت) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فرآورده های نفتی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۹۴ میلیون و ۸۰۳ هزار برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۰۳ واحد افزایش داشت و به ۱۷ هزار و ۷۹۱ واحد رسید.

در این بازار سه میلیارد و ۷۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۳۰ هزار و ۹۸۱ میلیارد ریال دادو ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۸۷ هزار و ۹۷ نوبت بود.

نمادهای پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پتروشیمی شیراز (شراز)، پلیمر آریا ساسول (آریا) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پویا زرکان آق دره (فزر)، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا) و کلر پارس (کلر) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.