بانک جامع فن بازار در کشور راه‌اندازی شد

 بانک جامع فن بازار در کشور راه‌اندازی شد

 دبیر شبکه فن‌بازار ملی ایران از راه اندازی بانک جامع فن بازار در کشور خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد، محمدصالح خالقی روز سه شنبه در دیدار با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام اظهار داشت: با کمک این بانک کار بازاریابی و فروش محصولات دانش بنیان ، فن آورانه و شناسایی بروکرها انجام می گیرد.

وی افزود: در زمینه فناوری و اطلاعات و پرورش نخبگان سرآمد دنیاییم  ولی در به نتیجه رساندن اینها کار زیادی نکردیم.

دبیر شبکه فن بازار ایران یادآور شد: تاکنون در ۲۸ استان دفتر فن بازار منطقه‌ای افتتاح شده و ایلام استان ۲۹ است که این دفتر در آن افتتاح می شود.

خالقی تاکید کرد: فن‌بازار ملی ایران در سه حوزه کلی شامل، توسعه بازار که در زمینه محصولات دانش‌بنیان و فناورانه، انتقال فناوری که بیشتر در بخش صنایع است و  سرمایه‌ گذاری در استارتاپ‌ها و نوآوری فناورانه فعالیت می کند.

وی جلوگیری از مهاجرت نخبگان را یکی از اهداف اصلی شناسایی و به ثمر رسانده طرح های فن آورانه را از مهمترین اصلی اجرای این طرح اعلام کرد.

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران گفت: مشکل نخبه، خِبرِه و فناوری در کشور نداریم اما باید علاقه و اشتیاق را در این بخش ایجاد کرد که اکنون فن‌بارار ملی ایران می‌تواند در این زمینه کمک کند.

عضو شورای راهبری فن‌بازار ملی ایران نیز گفت: نیروی انسانی اصلی‌ترین عامل توسعه هستند که باید ظرفیت‌ها و نیازهای منطقه‌ای و استانی را شناسایی، ارزیابی و دسته‌بندی کنیم.

کمال محمدی اظهار داشت: اگر این افراد شناسایی شوند از مهاجرت نخبگان جلوگیری  می شود.

وی تاکید کرد: باید علاقه و اشتیاق در بین افراد نخبه ایجاد کرد که فن‌بارار ملی ایران می‌تواند در این زمینه کمک کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام نیز گفت: توجه به خلایی که واحدهای صنعتی، فناور و شرکت های دانش بنیان برای فروش محصولات و خدمات خود و همچنین برای مبادله فناوری داشتند از طریق راه اندازی دفاتر فن بازار رفع می شود.

اقبال اسماعیلی اظهار داشت: مشکل دیگر این واحدها عدم توانایی در جذب سرمایه‌های جدید برای توسعه فعالیت‌ها بود که فن‌بازار منطقه‌ای استان ایلام این قابلیت را فراهم می‌کند تا سرمایه‌های جدید را جذب کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پایان این جلسه انعقاد قرارداد اعطای امتیاز نمایندگی، راه اندازی و بهره‌برداری از دفتر فن‌بازار منطقه ای استان ایلام به امضا معاون اقتصادی استاندار و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام رسید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.