قیمت طلای جهانی صعودی شد

 قیمت طلای جهانی صعودی شد

بازار طلا و سکه روز یکشنبه پس از استراحتی کوتاه رشد نزدیک به ۲۰۰‌هزار تومان را در پی افزایش تمایلات صعودی در بازار ارز تجربه کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، آمارهای اقتصادی منتشر شده اخیر در آمریکا طی معاملات هفته گذشته درخصوص قیمت طلا در بازار جهانی باعث شد تا ارزش شاخص دلار به طور کلی کاهش یابد. افت بیشتر شاخص دلار می‌تواند فضا را برای صعودی ماندن روند قیمت طلا آماده سازد.

علاوه بر شاخص دلار، بازده۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا نیز طی روز‌‌‌های هفته گذشته به شکل قابل‌توجهی کاهش یافت. به عنوان یکی از اصلی‌‌‌ترین عوامل موثر بر رشد طلا بوده است. بر این اساس فلز گرانبها توانست با رسیدن به بالای سطح ۱۸۵۴ دلار عملکرد مثبتی را معادل۵۲/ ۰درصد در کارنامه هفتگی خود به ثبت برساند.

به عقیده برخی از تحلیلگران با توجه به اینکه به نظر می‌رسد تورم ایالات متحده در حال کاهش یافتن از بالاترین سطح ۴۰ سال اخیر است. مشخص نیست که فدرال رزرو چگونه با این موضوع مواجه خواهد شد و آیا سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش می‌دهد یا خیر. بنابراین تغییرات محدود طلا دور از انتظار نیست.

حباب سکه در سطوح بالا
قیمت سکه امامی روز گذشته بالا‌‌‌تر از سطح مقاومتی ۱۴‌میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان تعیین شد. علاوه بر این صعودی باقی ماندن دلار در بازار آزاد و طلای جهانی باعث شدند تا حباب این سکه همچنان در سطوح بالایی قرار بگیرد.

بنابراین با وجود ترس از ریزش قیمت‌ها به دلیل افزایش ریسک سرمایه‌گذاری با رشد حباب سکه، تقاضای این فلز گرانبهای داخلی بسیار کم شده. معاملات در این بازار کم‌‌‌رمق است.

به عقیده برخی از کارشناسان با توجه به موقعیت فعلی قیمت سکه و همچنین عوامل موثر بر تغییرات قیمتی آن، سکه امامی پتانسیل رشد هیجانی را دارد. اما به دلیل مقاومت‌‌‌های معامله‌‌‌گران ناشی از ترس افت ناگهانی قیمت‌ها، جهش بزرگی را شاهد نیست.(دنیای اقتصاد)




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.