پرداخت‌ وام قرض الحسنه بدون کارمزد ازسال آینده

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت اعلام کرد:

پرداخت‌ وام قرض الحسنه بدون کارمزد ازسال آینده

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران  گفت:بانک های قرض الحسنه به واسطه نوع عملیات و بانکداری می توانند در عرصه بین الملل و کشورهای اسلامی شمولیت و گسترش خوبی داشته باشند.
 

به گزارش دیوان اقتصاد ؛سعید شمسی نژاد در دومین نشست تخصصی فرصت‌های نوین بانکداری قرض الحسنه در نظام بین الملل با اشاره به این که در  بانک های قرض الحسنه مهر ایران و رسالت روزانه 10 هزار حساب جدید افتتاح می شود افزود:این 2 بانک از نظر تراکنش جزِ 10 بانک برتر کشور می باشند. وی تصریح کرد:بالغ بر 25 میلیون نفر به شبکه اکو سیستم بانک مهر وصل شدند و منابع بانک نیز طی 5 سال بالای 70 در صد رشد داشته است.
وی با بیان تفاوت شعب بانک های حضوری و غیر حضوری گفت : به‌زودی برای برخی وام‌های بانک مهر ایران کارمزد‌ خذف می شودو هدف این است که به مرور تمامی پرداخت های بانک با کارمزد صفر باشد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت  نیز با اشاره به تصویب حذف کارمزد وام قرض‌الحسنه بانک رسالت در شورای فقهی گفت: با توجه به این که بانک رسالت شعبه ای ندارد درنتیجه هزینه شعبه حذف می شود می تواند  وام بدون کارمزد پرداخت کند.
وی افزود:از سال آینده وام‌های قرض الحسنه بانک قرض الحسنه رسالت بدون‌کارمزد خواهد بود. در این مدل، هزینه خدمات اعم از دریافت کارت و پیامک و ... را خود مشتریان پرداخت خواهند کرد‌چرا که بانک رسالت نیز بدون شعبه است و طبیعتا بانک هزینه‌ای برای خدمات نمی‌پردازد بنابراین وام‌ها‌ هم کارمزدی نباید داشته باشند. این مدل در جامعه اسلامی و نظام بین‌المللی قابل اجراست که از لحاظ شرعی نیز بدون هیچ مشکل و ابهامی است. 
همچنین حسن چنارانی دبیر کمیسیون اقتصاد دولت  افزود :سعی دولت بر این بود که بار تسهیلات تکلیفی را از نظام بانکداری قرض الحسنه بردارد تا بتوانند تسهیلات بیشتری را پرداخت کنند. وی گفت: اعتقاد داریم تا با مدل سازی جدید بانک‌های قرض الحسنه را بزرگ، قوی و ریشه دار کرده تا بتوانیم تعاملات منطقه‌ای بانکی در زمینه قرض الحسنه داشته باشیم، شاخص‌های عملکردی و ثبات در تصمیم گیری بانک‌های قرض الحسنه به شدت مهم بوده و این موضوع می‌تواند ابزار مهمی برای چانه زنی بانک‌ها برای تعاملات بین المللی باشد.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.