افزایش ۳ برابری معاملات رینگ صادراتی بورس انرژی ایران 

افزایش ۳ برابری معاملات رینگ صادراتی بورس انرژی ایران 

در دومین هفته معاملاتی اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، ارزش معاملات رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران حدود سه برابر شده و از ۳ هزار و ۲۶۱ میلیارد ریال به بیش از ۱۰ هزار و ۱۱۲ میلیارد ریال رسید. در هفته گذشته تابلوهای هفت‌گانه بورس انرژی در مجموع میزبان ۳۲۱ معامله به ارزش ۲۵ هزار و ۴۶۳ میلیارد و ۸۹۵ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۸۶۰ ریال بودند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از بورس انرژی، معاملات رینگ داخلی نیز در هفته گذشته ۸۲ درصد افزایش یافته و از ۶ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال بر ۱۱ هزار و ۹۶۱ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال بالغ شد که بیانگر رشد ۱.۸ برابری معاملات رینگ داخلی است. در هفته‌ای که گذشت ۸۶.۶۹ درصد از معاملات به بازار فیزیکی اختصاص داشت و به این ترتیب از داد و ستد ۱۱۴ هزار و ۶۰۷ تن فرآورده هیدروکربوری در این بازار بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال حاصل شده است.

در هفته معاملاتی منتهی به ۱۳ اردیبهشت تابلوی برق (بازار فیزیکی و سلف موازی استاندارد برق) نیز میزبان معامله ۲۷ میلیون و ۲۱۶ هزار کیلووات برق به ارزش ۲۸ میلیارد و ۷۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال بود.

گفتنی است که در سه روز معاملاتی این هفته برای گواهی سپرده نیز ۱۰ هزار گواهی دست‌به‌دست شد که ارزشی نزدیک به ۲۴۸ میلیارد ریال را رقم زد.
در دومین هفته دومین ماه سال، هم‌چنین شانزده قرارداد آتی منعقد شد که ارزشی بیش از دو میلیارد و ۹۱۸ میلیون ریال داشت. تابلوی اوراق گواهی ظرفیت نیز در این هفته میزبان دادوستد ۴۶ هزار و ۳۹۳ ورقه به ارزش سه هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال بود.

«نفتای کامل» با بیش از هفت هزار و ۱۴۹ میلیارد، «گاز مایع» با بیش از دو هزار و ۲۱۸ میلیارد، «رافینیت ۲» با ۶۰۴ میلیارد و «برش سی ۷ سی ۹» با ۱۳۹ میلیارد ریال صدرنشین جدول کالاهای برتر معامله‌شده در رینگ داخلی شدند.

«نفتا»، «نفت سفید»، «آیزوریسایکل»، «نفتای سبک» و «حلال ۵۰۲» هم به‌ترتیب با سه هزار و ۷۶۵، یک هزار و ۸۹۸، یک هزار و ۱۶۰، ۸۵۳ و ۸۲۲ میلیارد ریال پنج کالای برتر معامله‌شده در رینگ داخلی در هفته گذشته بودند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.