طرح مردمی نذر علم به همت بانک قرض الحسنه مهر ایران کلید خورد

طرح مردمی نذر علم به همت بانک قرض الحسنه مهر ایران کلید خورد

بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای  ایفای مسِولیت های اجتماعی و مردمی خود طرح« نذر علم» را در گام نخست با مشارکت کارکنان خود کلید زد.

به گزارش دیوان اقتصاد، سعید شمسی نژاد مدیرعامل بانک مهر ایران با اشاره به این که آمادگی داریم تا با همکاری بنیاد مصطفی گامی در جهت توسعه علم و فن آوری برداریم  گفت:  مشتزیان بانک  میتوانند با مراجعه به شعب بانک در سراسر کشور  بدون ضامن از مبلغ یک میلیون تا سیصد میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند و آنرا به بنیاد مصطفی منتقل کنند.
وی افزود:اقساط وام از 6 ماه تا 48 ماه با کارمزد صفر است و اگر نکول شد بنیاد مصطفی آنرا پرداخت می کند. 
وی با اشاره به  این که بانک برای حمایت مالی از رشد علم و فناوری در جهان اسلام؛ بویژه در حوزه های مرتبط با جایزه  مصطفی در قالب حمایت های پژوهشی و تحقیقاتی با این بنیاد همکاری خود راآغاز کرده است افزود: برای جبران عقب افتادگی‌ها توسعه علم و فناوری در گام اول در بخش صندوق نیکوکاری  با بنیاد همکاری کردیم  وگام دوم بحث نذر علمی بود.

وی در خصوص شرایط بانک خود گفت: سال گذشته رکورد ۳ میلیون تعداد پرداخت وام را داشتیم بیش از ۹۱ درصد رشد مبلغ تسهیلات داشته ایم از ۶۰ همت در سال ۱۴۰۰ به ۱۱۴ همت در سال ۱۴۰۱ رسیدیم  همچنین بیش از ۸2 درصد هم رشد منابع داشته ایم و از ۸۵ همت به ۱۵۶ همین رسیده است که این بالاترین رشد در شبکه بانکی بوده است و معوقات بانک نیز از 52/. درصدبه 38/. در صد رسیده است. به گفته وی، یکی دیگر مسائلی که مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، وقف سهام و دارایی‌های مالی است که با بورس در حال برنامه‌‎ریزی‌های هستیم.
گفتنی است،بانک در حال برنامه ریزی برای غیر حضوری کردن تسهیلات است و در حال حاضر حدود ۳۰ درصد تسهیلات به شکل برخط پرداخت می‌شود.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.