مزایای قرارداد آتی تک سهم

مزایای قرارداد آتی تک سهم

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار با اشاره به بالا بودن ریسک ابزار آتی تک سهم، اظهار کرد: فعالان بازار با استفاده از ابزار قرارداد آتی تک سهم می‌توانند هم در بازار مثبت و هم بازار منفی از بورس سود ببرند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از بازار سرمایه، مجید عشقی در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی درباره قرارداد آتی سهام گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند با ترکیب استراتژی‌های مختلف معاملاتی با استفاده از دو ابزار اختیار معامله و قرارداد آتی استراتژی‌های متنوعی را برای خودشان تعریف کنند که قطعا این کار می‌تواند به ثبات بیشتر بازار و پیش‌بینی‌پذیری قیمت‌ها در ماه‌های آینده کمک کند. امکان دیگری که این ابزار فراهم می‌کند این است که فعالان بازار می‌توانند هم در بازار مثبت و هم بازار منفی از بورس سود ببرند.

رئیس سازمان بورس و ارواق بهادار افزود: ابزارهای مشتقه جزء ابزارهای پرریسک بازار سرمایه خواهد بود. یکی از ریسک‌های این ابزارها این است که با اهرم سر و کار داریم، یعنی اگر یک سرمایه‌گذار هزار واحد سرمایه‌گذاری کند، می‌تواند تا ۳ یا ۴ هزار واحد سود یا ضرر کند. به همین خاطر برآورد ریسک این سرمایه‌گذاری‌ها به‌شدت بالا بوده و نیازمند دانش و تخصص سرمایه‌گذاران است.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.