افت ۲ درصدی حجم آب موجود در سدها

افت ۲ درصدی حجم آب موجود در سدها

یک‌شنبه, ژوئن 18, 2023 - 11:11 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

میزان پرشدگی سدهای کشور در هفته منتهی به ۱۳ خردادماه ۶۵ درصد بود که هم‌زمان با افزایش دمای هوا در دو هفته گذشته با کاهش ۲ درصدی روبرو شد.

به گزارش دیوان اقتصاد از ایرنا، میزان بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۲۶ خردادماه با رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو شده است.

بااین‌حال گزارش تازه مرکز اطلاعات و داده‌های آب بیانگر آن است که میزان پرشدگی سدها ۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

علاوه بر این حجم آب موجود در سدهای کشور که هفته گذشته رقم ۳۱ میلیارد و ۶۲۰ میلیون مترمکعب بوده این میزان تا ۲۷ خردادماه با کاهش همراه شده و به رقم ۳۱ میلیارد ۲۲۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

اما حجم فعلی آب موجود در سدهای کشور نسبت به مدت مشابه پارسال که عدد ۲۶ میلیارد و یک‌صد میلیون مترمکعب بوده رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

حجم آب ورودی به سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۲۷ خردادماه امسال ۳۴ میلیارد و ۸۹۰ میلیون مترمکعب شده است.

این میزان آب ورودی در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته که ۲۷ میلیارد و ۱۷۰ میلیون مترمکعب بوده رشد ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

حجم خروجی آب از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۲۷ خردادماه به رقم ۲۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون مترمکعب بالغ شده است.

سال گذشته این میزان ۲۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب بوده که رشد ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

گزارش اخیر مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو بیانگر آن است که این هفته از شدت بارش کاسته شده و بیشتر در حوضه آبریز دریای خزر خواهد بود.

گزارش سازمان هواشناسی هم‌نشان از آن دارد که پدیده غالب در کشور بروز گردوغبار خواهد بود و این در حالی است که وارد روزهای گرم سال شده‌ایم که نیاز آبی را افزایش می‌دهد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.