اقدامات بنیادی و زیرساختی با همدلی مردم در زمینه پیشگیری از مواد مخدر

اقدامات بنیادی و زیرساختی با همدلی مردم در زمینه پیشگیری از مواد مخدر

سه‌شنبه, ژوئن 20, 2023 - 10:21 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

نشست خبری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش با ارائه گزارش عملکرد و تاکید بر اقدامات بنیادی و زیرساختی با همدلی مردم در زمینه پیشگیری از اعتیاد در سطح جامعه؛ برگزار شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، علی فائقی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با حضور روسای کمیته های هفت گانه این شورا، با اشاره بر معضلات مواد مخدر در سطح جامعه و تاکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه، گفت: مواد مخدر یکی از مهمترین معضلات اجتماعی است و مقام معظم رهبری در بیاناتشان به این مهم تاکید داشتند که همه دستگاه ها باید برای مقابله و پیشگیری از این مواد خانمانسوز گام های موثری بردارند.

فائقی "ابلاغ دستورالعمل ها و هماهنگی میان اعضا" را از وظایف مهم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش برشمرد و اظهار داشت: مشارکت عمومی می تواند یکی از اقدامات راهبردی در حوزه فرهنگ سازی به ویژه آگاهی بخشی میان خانواده ها باشد.

وی آگاهی سازی در سطح فضای عمومی و رسانه ای را از جمله اولویت های این شورا عنوان کرد و بیان داشت: ایجاد تعامل سازنده و هماهنگی مطلوب میان اعضای شورا و دستگاه های اجرایی مستقر در جزیره کیش قابل تحسین است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش، نقش رسانه های محلی در زمینه آگاهی بخشی به عموم مردم جامعه را مهم و تاثیر گذار ارزیابی کرد و افزود: اصحاب رسانه محلی در حوزه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی موثر می تواند همچون سنوات گذشته نقش بسزایی در سطح جامعه ایفا کنند.

فائقی، برپایی میز خدمت مقابله با عرضه، پیشگیری و درمان اعتیاد، مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدا و سخنرانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این منطقه "پیش از خطبه های نماز جمعه" را از دیگر برنامه های این رویداد برشمرد که به ترتیب از روز چهارشنیه 31 تا جمعه دوم خرداد برگزار خواهد شد.

وی برگزاری همایش سالروز جهانی و مراسم تقدیر از دست اندرکاران عرصه مبارزه با مواد مخدر، اجرای پویش نه به اعتیاد، ارتباط ویدئو کنفرانسی نشست استانداران سراسر کشور و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با ستاد مبارزه با مواد مخدر و همچنین گفتگوی شب های جزیره کیش با حضور مدیرعامل سازمان و دبیر این شورا گ به ترتیب از روز شنبه سوم تا دو شنبه پنجم خرداد به مناسبت گرامی داشت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار می شود.

سرهنگ فرج نظری جانشین فرماندهی انتظامی ویژه کیش با بیان این که برای دستیابی به اهداف مشخص شده که همان جزیره ای عاری از اعتیاد است، گفت: کارهای ارزشمندی در این زمینه انجام شده است و نیاز به امنیت پایدار هستیم یعنی با این رویکرد برنامه های پیشرفتی، توسعه ای و سیاسی را رشد خواهیم داد.

نظری، تاکید کرد: امنیت پایدار هم نیاز به امنیت مردم پایه است و با آموزش های لازم؛ مردم در سرنوشت خود ایفای نقش می کنند.

وی، شماره تلفن ۱۱۰ و همچنین شماره پیامکی ۱۱۰۷۶۱ را دو پل ارتباطی میان پلیس و مردم معرفی کرد و افزود: پلیس به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی است.

جانشین فرماندهی انتظامی ویژه کیش بر نقش آفرینی مهم و ارزشمند اصحاب رسانه به عنوان سلاح روز در کنار پلیس تاکید کرد.

دکتر محمدرضا رضانیا رئیس مرکز بهداشت کیش، ضمن ارائه گزارش جامع از عملکرد این مرکز درمانی در حوزه اقدامات پیشگیرانه از مواد مخدر، اظهار داشت: کارگاه های آموزشی پیشگیری، درمان برای عموم مردم به ویژه در سطح مدارس برگزار شده و این مهم همچنان ادامه دارد.

به گفته رضانیا مشاوره هایی در پایگاه های سلامت و جامعه سلامت در دستور کار این مرکز درمانی قرار گرفته است.

وی از پیگیری صدور مجوزهای لازم برای احداث کلینک و ترک مبتلایان به مواد مخدر در راستای جامعه ای عاری از اعتیاد خبر داد و افزود: نقش رسانه و آموزش هایی که در رسانه ها به جامعه داده می شود می تواند تاثیر بسزایی در اقدامات پیشگیرانه داشته باشند .




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.