الکتونیکی شدن بیمه های تکمیلی تا پایان مرداد ماه

رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:

الکتونیکی شدن بیمه های تکمیلی تا پایان مرداد ماه

انحصار دولت در صنعت بیمه 13 در صد کم شد

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به این که حبس کردن ریسک ها در داخل کشور خطر بالقوه ای را درصنعت بیمه رقم می زند گفت:در حال حاضر با توجه به تحریم ها  کلیه تعاملات بین المللی کشور به صفر رسیده است  اما امضای تفاهم نامه با کشورهای سوریه ،ازبکستان،عراق،ونزوئلا و تاجیکستان برلی تاسیس شرکت بیمه مشترک می تواند به ما در انتقال تجارب و تعامل کمک کرده و صنعت بیمه را به فضای بین المللی وصل کند.

به گزارش دیوان اقتصاد، مجید بهزاد پورر نشست خبری پنجاه و دومین سالگرد تاسیس بیمه مرکزی  ضمن بیان مطالب فوق افزود: با کشورهای امارات، مالزی و اندونزی هم مذاکرات اولیه را انجام داده ایم ضمن این که عمان، قطر و عربستان نیز در مرحله بعدی مذاکرات قرار دارند.
وی در پاسخ به این که  چرا هنوز بیمه های تکمیلی طبق قانون  بودجه 1401 الکترونیکی نشد ه است افزود: این تکلیف قانونی است و زارت بهداشت برنامه زمان بندی شده را تععین کرده وکارگروهی نیز تشکیل شده تا الزامات قانونی به درستی انجام شود.
وی ادامه داد: در حوزه الکترونیکی شدن بیمه تکمیلی شروع جریان داده مهم است و هدف اولیه‌ای است و داده‌ها باید به صورت سیار ادامه یابد و مقرر شده تا پایان مردادماه دستگاه‌ها داده‌های خود را بارگذاری کنند این اتفاق در حال نهایی شدن است و دیگر مردم نباید برای دریافت هزینه ها مراجعه حضوری داشته باشند.
بهزاد پوردر رابطه با راه اندازی بیمه تکافل گفت:این بیمه تازه شروع بکار کرده وهنوز دارای ابهاماتی است اما فرصت بسیار مناسبی  برای ارائه محصول جدید است .امیدواریم که به یک نظام بیمه ای جدید تبدیل شود.
وی  با اشاره به این که بیمه مرکزی تمام اقدامات لازم برای انجام طرح کروکی الکترونیک را انجام داده است گفت: موضوع مهم در این طرح تعیین تکلیف تعرفه است که معتقدیم این تعرفه  نباید از مردم بلکه باید از شرکت‌های بیمه اخذ شود و در این راستا جلسه‌ای با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان خواهیم داشت و نتیجه اعلام می‌شود.
بهزادپور به نرخ گذاری در صنعت بیمه کشور اشاره و تاکید کرد: ما آن طور که باید نرخ ها را متناسب با فضای اقتصادی کشور افزایش نداده ایم مانند رشته شخص ثالث که با وجود رشد 50 درصدی دیه، فقط 30 درصد افزایش نرخ داشته است.  وی تصریح کرد: سال بیمه ای گذشته مجموعا عملکرد موفق بود و در اغلب شاخص های عملکردی رشد داشته ایم بطوریکه سرانه صدور بیمه نامه ها در سال گذشته رشد ۹.۷ درصدی داشته و ۷۴.۱ میلیون فقره بیمه نامه در سال ۱۴۰۱ صادر شده است. تعداد افراد تحت پوشش درمان ۱۷ درصد رشد و تعداد افراد پوشش بیمه زندگی ۷ درصد رشد داشته است
وی به رشد 11.8 درصدی تعداد شرکت های بیمه اشاره کرد و گفت: افزایش تعداد شرکت ها با نگاه تخصصی کردن شرکت های جدید صورت گرفته است.
رییس کل بیمه مرکزی از افزایش سهم بخش غیردولتی به 72.9 درصد با 4.3 واحد درصد رشد خبر داد و یادآور شد: شمار افراد تحت پوشش درمان در سال گذشته 17 درصد بیشتر شده و به 20 میلیون نفر رسیده، تعداد بیمه شدگان زندگی به 30 میلیون نفر و تعداد بیمه شدگان حوادث نیز با 5 درصد رشد  به 36 میلیون نفر افزایش یافته است.به گفته وی ،انحصار دولت در صنعت بیمه  ۱۳ درصد کاهش یافته است.
وی از آغاز فعالیت صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان خبر داد و گفت: تعداد ساختمان های تحت پوشش این ساختمان به 26.5 میلیون واحد مسکونی شهری و روستایی رسیده و برآورد ما 30 میلیون است که امیدواریم مابقی نیز به سرعت تحت پوشش قرار گیرد.
رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه در مورد سوئیچ بیمه گفت: حدود سه هفته قبل قائم مقام بیمه مرکزی بخشنامه‌ای صادر و شروع عملیات سوییچ را اعلام کرد. تعدادی از شرکت‌های بیمه به تکالیف خود در بخشنامه عمل و برخی دیگر عمل نکردند اما به طور کلی سوییچ شروع به کار کرده است.این رگلاتور در رقابت کارگزاران بر خط به آنها کمک می کند و راه برای بازیگران جدید باز می شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.