لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم و پاسخگویی به مطالبات مردمی

لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم و پاسخگویی به مطالبات مردمی

نماینده مردم غرب استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تسریع پاسخگویی به مطالبات مردمی و ایجاد زیرساخت های رفاهی و عمرانی را از وظایف مهم مسوولان برشمرد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، احمد جباری در نشست روز پنجشنبه یکم خرداد با حضور رحیم سرهنگی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با موضوع چگونگی هم اندیشی برای ایجاد یک رویه گمرکی در بندر چارک، گفت: تسریع در رسیدگی به امورات مردم که یکی از تکالیف قانونی و اخلاقی تمام مسوولان است و مقام معظم رهبری نیز بارهای بر این امر مهم تاکید داشتند باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

وی، اظهار داشت: باید به تمام مطالبات مردمی پاسخ دهیم و هیچ‌کس حق شانه خالی کردن ندارد وتمام مسئولان باید پاسخگوی سوالات و مطالبات مردمی باشند و محقق شدن این امر مهم مستلزم هم‌افزایی و انسجام مثال زدنی دستگاه اجرایی است.

جباری با اشاره به موقعیت استراتژی و نقش پشتیبان ورودی مسیر دریایی بندر چارک به جزیره کیش را مهم و تاثیر گذار در حوزه های اقتصادی و گردشگری عنوان کرد و افزود: بندر چارک نقش دومین دروازه پر رونق مسیر حمل و دریایی در حوزه های کالا و مسافری به جزیره را ایفا می کند.

به گفته جباری راه اندازی گمرک این بندر که از قدیمی ترین بنادر در شهرستان غرب استان هرمزگان است با پیگیری های لازم و به همت مسوولان کشوری در راستای چگونگی کیفیت بخشی در حوزه زیرساخت های اقتصاد دریا محور و صادرات و واردات کالا می توانیم گام های موثری در این منطقه برداریم.

نماینده مردم غرب استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تمام نقاط دنیا پر رونق ترین و بهترین مناطق بخش ساحلی است، بیان داشت: علیرغم این که از قوانین بسیار خوبی در راستای توسعه و صادرات و مناطق ساحلی برخورداریم متاسفانه در کشور ما بی رونق ترین و نا زیباترین مناطق برخی مواقع منطقه ساحلی هستند.

احمد جباری، خاطر نشان کرد: با توجه به این که در مجاورت خلیج فارس قرار گرفته‌ایم و مردم به کشورها و استان های همجوار حق قیاس دارند بنابراین در شاخص توسعه به ویژه در حوزه علمی و ذاتی تکلیف را قانون بر ما مشخص کرده است که متاسفانه خیلی عقب مانده ایم؛ چرا که زیرساخت های لازم در این مناطق ایجاد نشده است.

به گفته جباری عدم تحقق زیرساخت‌ها یا مشکل قانونی دارد که به عنوان قانون گذار باید این موضوع را پیگیری و نسبت به حل آن اقدام کنیم و یا تحت تاثیر عملکرد مدیران است که باید هر چه سریع تر تدابیری در این خصوص اندیشیده شود.

وی در تکمیل سخنان خود برنامه راهبردی و استراتژیک این اقدام را خدمت بی منت به مردم عنوان کرد و افزود: در دولت سیزدهم فساد ستیز و حتی تشریفات زائد حذف شده است این مهم یکی از نشانه های خدمت گذاری دولت و شخص رییس جمهور می باشد.

احمد جباری عنوان کرد: تعامل و همدلی که میان دولت و مردم در سطح عالی و میانی ابجاد شده با اهتمام ویژه به وظایف محوله هر کدام در حوزه های مربوطه با یک هدف مشخص باید گام های موثری در راستای اعتلای ایران اسلامی برداریم.

جباری تاکید کرد: باید اختیارات به مدیرعامل منطقه آزاد تفویض شود یعنی به عنوان حاکمیت منطقه عمل کند و به هر نتیجه و جمع بندی که میرسند اجرایی شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.