نقش مهم همکاری میان دانشگاه، صنعت و دولت در توسعه تکنولوژی و فناوری

نقش مهم همکاری میان دانشگاه، صنعت و دولت در توسعه تکنولوژی و فناوری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره نقش مهم دانشگاه ها در راستای توسعه شهرک های صنعتی کیش برای فعالیت "صنایع های تک" بر همکاری همه جانبه این مراکز و سازمان تاکید کرد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، رحیم سرهنگی در مراسم تکریم و معارفه رئیس پردیس بین المللی کیش  دانشگاه تهران که شامگاه پنجشنبه یکم تیر در سالن مولوی این دانشگاه برگزار شد بر ارتباط هر چه بیشتر میان سازمان و پردیس های بین المللی دانشگاه های جزیره تاکید کرد و افزود: دانشگاه ها می توانند نقش مهمی در راستای توسعه شهرک های صنعتی کیش برای فعالیت "صنایع های تک" ایفا کنند.

سرهنگی با اشاره به این که مناطق آزاد بسترهایی برای توسعه تکنولوژی و دانش و فناوری به شمار می روند عنوان کرد: در توسعه تکنولوژی سه گانه ای با عنوان دانشگاه، صنعت و دولت وجود دارد که با همکاری مناسب این سه حوزه تکنولوژی و فناوری توسعه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه اقتصادی مقاومتی، بحث توسعه تکنولوژی در مناطق آزاد حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: از ظرفیت حضور پردیس های بین المللی دانشگاه های معتبر کشور در کیش می توان در راستای رشد و توسعه تکنولوژی و فناوری در منطقه اقدامات مهمی را انجام داد.

رحیم سرهنگی افزود: دانشگاه های حاضر در کیش با توجه به جایگاه علمی و توان بالای برقراری ارتباطات می توانند نقش مهمی در استقرار صنایع مختلف در کیش داشته باشند.

سرهنگی "حاکم شدن عقلانیت در تصمیم گیری ها" را به عنوان یکی از مهمترین نقش های دانشگاه ها برشمرد و گفت: دانشگاه ها با پژوهش های بلند مدت و یا به عنوان مشاور می توانند اثربخشی مطلوبی درتصمیم گیری های متعدد حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی سازمان و بخش های خصوصی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز نیز در این مراسم با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و چشم اندازی که بر اساس اعتقادات از دیدگاه اسلامی، دینی و قرآنی در بحث مهدویت وجود دارد به تاثیر مراکز علمی در توسعه و تقویت تمدن نوین اسلامی اشاره کرد و گفت: در این تمدن سازی مراکز علمی، دانشگاه ها و حوزه های علمیه نقش به سزایی دارند.

امام جمعه کیش رشد و توسعه فراگیر تمدن نوین اسلامی در دنیا را نتیجه تاکید و منابع تفکری دین اسلام و اهمیت به علم و علما و مراکز علمی عنوان کرد و افزود: مساجد نخستین مراکز آموزشی در اسلام به شمار می روند که با رشد و توسعه تمدن اسلامی به مدارس و حوزه های دینی ارتقا پیدا کردند.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز به نقش و هدف دانشگاه های حاضر در جزیره کیش اشاره کرد و افزود: جذب دانشجویان خارجی، ارتباطات با مراکز علمی بین المللی، انجام پروژه های مشترک علمی باید به عنوان ویژگی های مهم دانشگاه های جزیره در نظر گرفته شود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم حسن مروتی به عنوان رئیس جدید پردیس بین المللی کیش معرفی و از زحمات علیرضا ذاکر اصفهانی در زمان تصدی این سمت تقدیر به عمل آمد

گفتنی است، در آئین تکریم و معارفه رئیس پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران امام جمعه اهل تسنن، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران، جمعی از مسوولان و مدیران سازمان و شرکت های تابعه، مسوولان بسیج سپاه کیش، اساتید و دانشجویان حضور داشتند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.