دوره‌های آموزشی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها تشریح شد

دوره‌های آموزشی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها تشریح شد

سه‌شنبه, ژولیه 4, 2023 - 12:28 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در قالب طرح آکادمی رسانه، اقدام به برگزاری دوره‌های مختلف آموزش روزنامه‌نگاري در سطوح مختلف می‌نماید که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق resalms.ir از زمان و نحوه برگزاری این کارگاه‌ها کسب اطلاع کنند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، این نهاد به منظور بهبود دانش و تجربه روزنامه‌نگاران ایرانی اقدام به برگزاری دوره‌های مختلف آموزش روزنامه‌نگاری در سطوح مختلف می‌نماید. این دوره‌ها شامل روزنامه‌نگاری مقدماتی، روزنامه‌نامه‌نگاری پیشرفته، روزنامه‌نگاری نوین، سواد رسانه‌ای، روابط عمومی و کارگاه‌های تخصصی است که علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاع از زمان و نحوه برگزاری این کارگاه‌ها به وبسایت resalms.ir مراجعه نمایند.
 
در دروه روزنامه‌نگاری مقدماتی، سرفصل‌های شیوه نگارش فارسی، خبرنویسی، تکنیک‌های مصاحبه، گزارش‌نویسی، حقوق مطبوعات، ویراستاری و مدیریت اخبار و مقاله‌نویسی تدریس می‌گردد. همچنین دوره روزنامه‌نگاری پیشرفته شامل سرفصل‌های گرافیک و صفحه‌آرایی، چاپ و نشر و عکاسی خبری است.
 
دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در دوره‌های روزنامه‌نگاری نوین خود سرفصل‌های روزنامه‌نگاری آنلاین، استفاده از عکس در رسانه‌های آنلاین، توییت‌نویسی، سایبرژورنالیسم، اینفوگرافی، نیوزگرافی، روزنامه‌نگاری پادکستی، کاربرد هوش مصنوعی در خبرنگاری، بلاگری نیوز، روزنامه‌نگاری شبکه‌ای، روزنامه‌نگاری متن‌باز و روزنا‌مه‌نگاری داده‌نگاری را گنجانده است تا روزنامه‌نگاران کشور با سویه‌های جدید روزنامه‌نگاری جدید آشنا گردند.
 
همچنین این دفتر به منظور افزایش سطح سواد رسانه‌ای در جامعه و در میان فعالان رسانه‌ای کشور اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای می‌نماید که برای این دوره، سرفصل‌های آشنایی با سطوح رسانه‌ای، روزنامه‌نگاری دارک‌وب و دیپ‌وب، تربیت رسانه‌ای و خانواده، جریان‌شناسی صنعت رسانه، آداب مصرف رسانه و سواد دیداری و رسانه‌ای قرار داده شده است.
 
همچنین در بخش روابط عمومی، دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها به تعریف سرفصل‌های رسانه‌های جدید در روابط عمومی، روابط عمومی و ارتباط با رسانه‌ها و  ابعاد ویژند (برندسازی رسانه‌ای) سازمان از طریق روابط عمومی و رسانه‌ها به طور ویژه به مسئله ارتقاء عملکرد روابط عمومی در سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی توجه کرده است.
 
این نهاد علاوه بر موارد فوق، با طراحی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی با عناوین خشم رسانه‌ای‌شده، آینده رسانه‌ها و رسانه‌های آینده، میدیانوروساینس، ارتباط محیط زیست، رسانه و جنگ شناختی، ارتباطات سلامت، روانشناسی رسانه، آموزش نرم‌افزارهای جدید ارتباطی و ارتباط در بحران، تلاش دارد تا با ایجاد فضای یادگیری به صورت عملی و کارگاهی، تجارب کافی در زمینه ارتباطات و روزنامه‌نگاری را به فعالان این عرصه انتقال دهد.
 
لازم به ذکر است که شرکت در دوره‌های مذکور مزایایی نیز در پی دارد که از جمله می‌توان به امکان حضور در کارگاه روزنامه‌نگاری عملی، امکان حضور در دورهمی‌های تخصصی رسانه‌ای و دیدار با پیشکسوتان مطبوعات اشاره کرد.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.