جشن عید غدیر در باغ کتاب تهران برگزار شد

جشن عید غدیر در باغ کتاب تهران برگزار شد

روز پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ به مناسبت روز عید غدیر و بیعت با ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام، و همچنین ششمین سالگرد تاسیس باغ کتاب تهران، جشن عید غدیر با حضور مردم و گروه های مختلف هنرمندان  کشورمان در محل باغ کتاب تهران برگزار شد. 

به گزارش دیوان اقتصاد، زهرا حقجویی مدیر باشگاه تابستانی باغ کتاب تهران با اشاره به بخش‌های مختلف مراسم جشن عید غدیر که با ششمین سالگرد تاسیس باغ کتاب تهران مصادف شده است، به خبرنگار ما گفت: در مراسم جشن عید غدیر، هنرمندان کشورمان در بخش های مختلف، برنامه هایی را با حضور مردم و بازدیدکنندگان از باغ کتاب تهران برگزار کردند. 
این برنامه ها، شامل اجرای پرفرمنس با حضور مردم و هنرمندان کشورمان، نورافشانی، مسابقه شیرینی پزی و کیک خانگی با مشارکت افراد مختلف، اجرای گروه های  سرود و موسیقی سنتی، پخش فیلم رایگان در سالن های نمایش و تخفیف های بهره برداران باغ کتاب تهران به بازدیدکنندگان بوده است. 
زهرا حقجویی در مورد مشارکت بهره‌برداران باغ کتاب در مراسم جشن روز عیدغدیر گفت:  بهره‌برداران باغ کتاب، تخفیف‌های مختلفی را برای فروش کتاب و محصولات فرهنگی و هنری خود در نظر گرفته‌اند. همچنین مدرسه تابستانی، باغ استعدادیابی، باغ موسیقی، و سایر بخش ها، تخفیف‌هایی را برای دوره‌های تابستانی اعلام کرده اند.  
از سوی دیگر، در سالن های نمایش باغ کتاب تهران، پخش فیلم‌های رایگان و همچنین اجرای موسیقی سنتی توسط گروه های مختلف صورت گرفته و گروه سرود نجمه الثابق نیز سرودهای مختلفی را در جمع حاضران برگزار کرد.

اجرای پرفرمنس

حق جویی گفت: در بخش  نخست برنامه جشن عید غدیر باغ کتاب تهران، شاهد اجرای هنرمندان، با پرفرمنس  زیبای ورودی باغ کتاب تهران بودیم که با حضور مردم و افراد مختلف به نشانه بیعت با مولا علی علیه السلام برگزار شد و مردم و هنرمندان به نشانه بیعت با ولایت امیر مومنان، اثر دست های خود را روی صفحه ای سفید به نشانه بیعت با ولایت امام علی، ثبت کردند.
همچنین  در این مراسم ۷۲ قدح آب به نشانه آگاهی و احترام به ارزش آب در فرهنگ ایران و همچنین یادآوری مهریه حضرت فاطمه زهرا علیه السلام، نشانه پاکی و آزادگی، یادآوری واگویه ها و درد دل های امام علی در چاه آب و دعاهای حضرت، و سایر ارزش های فرهنگ ایرانی واسلامی به کار گرفته شد. 
حق جویی افزود: ما در فرهنگ ایران و اسلام، مجموعه ارزش‌هایی را برای آب قائل هستیم که در این پرفرمنس به آنها توجه شده است. 
 در کنار آن این جمله را همگان بیان کردند که «حاضران به غایبان برسانند» که مردم با ولایت مولا علی بیعت کرده و آن را در طول تاریخ همواره ثبت کرده اند. 
 
نورافشانی درمحوطه بیرون سالن 

بعد از این مراسم، همچنین برنامه نورافشانی در محوطه ورودی سالن باغ کتاب تهران در زمین و آسمان باغ کتاب برگزار شد.

مراسم مسابقه شیرینی پزی 

 از سوی دیگر، طبق برنامه برگزاری جشن عید غدیر، علاقه مندانی که حاضر به شرکت در مسابقه شیرینی پزی و کیک خانگی بوده‌اند، تا ساعت ۸ شب، کیک‌ها و شیرینی‌های خود را به باغ کتاب رساندند و بر اساس نظر داور مسابقه، سرکار خانم نرگس دهقانی، سه نفر از بین 20 شرکت کننده حاضر، به عنوان برنده مسابقه برگزیده و به منتخبان جوایزی به ارزش یک ربع سکه بهار آزادی داده شد. 

سه برنده مسابقه 
برندگان مسابقه شیرینی پزی روز عید غدیر در باغ کتاب تهران، خانم‌ها خورشید، لیلا و آیدا سه برنده مسابقه معرفی شدند.
 خانم نرگس دهقانی داور مسابقه در مورد ویژگی‌های برنده مسابقه کیک پزی و شیرینی‌پزی خانگی گفت: بر اساس سه شاخص عطر، طعم و ظاهر کیک  و شیرینی، نمراتی داده شده و سه نفر به عنوان برنده معرفی شدند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.