تعیین سود ۱۶۳ریالی برای هر سهم در مجمع بانک کارآفرین

تعیین سود ۱۶۳ریالی برای هر سهم در مجمع بانک کارآفرین

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام بانک کارآفرین و مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام با حضور ۷۸.۶۹ درصد از سهامداران بانک برگزار شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، صبح امروز، در محل سالن همایش‌های بین المللی رازی، ابتدا مجمع عمومی عادی سالانه این بانک، ضمن اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی، با حضور اعضای هیات مدیره، مدیرعامل بانک، بازرس قانونی و نماینده سازمان بورس برگزارشد و با تصویب سهامداران، سود هر سهم برای سال مالی منتهی به ٢٩ اسفند ماه ۱۴۰۱، ۱۶۳ ریال تعیین شد.

در این مجمع مقرر شد که ۶۰ درصد از سود حاصله بانک در سال ۱۴۰۱ بعنوان سود قابل تقسیم در نظر گرفته و به حساب سهامداران واریز شود.

طبق گفته رضا راضی زاده دبیر مجمع، این سود در روزهای ١١ و ٣١مرداد ماه برای سهامداران حقیقی و حقوقی واریز خواهد شد.

در این جلسه احمد بهاروندی مدیرعامل بانک کارآفرین با اشاره به اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: بانک کارآفرین از منظر کیفیت سود در مقایسه با سایر بانکها جزء رتبه های نخست نظام بانکداری کشور قرار دارد

بهاروندی با اشاره به عملکرد سه ماهه نخست سال جاری بانک تاکید کرد: تمرکز بر روی حفظ تعادل بانک بر اساس مقررات بانک مرکزی موجب شده است تا عملکرد بانک در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ نیز فراتر از برنامه پیش بینی شده باشد. این امر در بخش ارزی باعث ثبت سود ۵ برابری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ شده است

مدیرعامل بانک کارآفرین همچنین تاکید کرد: سال ۱۴۰۱ در حال رفع مشکلات بودیم و در سال ۱۴۰۲ آغاز بهره برداری از زیر ساخت ها خواهد بود.در این جلسه همچنین، رضا راضی زاده معاون مدیرعامل در امور مالی و مجامع نیز گزارشی از عملکرد بانک در سال ۱۴۰۱ ارایه و تاکید کرد: سود زمانی با کیفیت است که با پایداری، پیش بینی، همواره سازی و مقایسه پذیر بودن همراه باشد.

راضی زاده همچنین اعلام کرد: طبق افشاء برنامه زمانبندی پرداخت سود در سامانه کدال سود سهامداران حقیقی در روز ١١ مرداد ماه سال جاری و سود سهامداران حقوقی ٣١ مرداد ماه پرداخت خواهد شد.

طبق دستور جلسه مجمع عمومی فوق العاده که بلافاصله بعد از مجمع عمومی برگزار شد از سهامداران برای تغییر در اساسنامه بانک کارآفرین نیز رای گیری انجام شد و طبق آرای اخذ شده، مفاد ۶۱ و ۶۲ اساسنامه بانک، مطابق با اساسنامه نمونه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اصلاح گردید. همچنین مقرر شد تشریفات لازم در خصوص افزایش سرمایه بانک از محل سود انباشته، صورت پذیرد.

در این مجمع؛ همچنین در خصوص روزنامه کثر الانتشار بانک و حسابرس اصلی و علی البدل تصمیم گیری شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.