بیست و چهارمین جلسه کمیته مدیران حراست و بازرسی بیمه برگزارشد

بیست و چهارمین جلسه کمیته مدیران حراست و بازرسی بیمه برگزارشد

همایش مدیران بازرسی و حراست شرکت های بیمه با حضور سردار حسینی جانشین راهور فراجا به میزبانی بیمه پارسیان در محل ساختمان مرکزی این شرکت برگزارشد.

به گزارش دیوان اقتصاد، در این همایش که به ریاست ترکاشوند مشاور و مدیر کل دفتر مرکزی حراست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، در ابتدای مراسم ترکاشوند طی سخنانی راجع به جایگاه کمیته بیمه ای گزارشی ارایه کرد، ضمناً­­­ به صیانت از نیروی انسانی که مهمترین دارایی صنعت بیمه هستند گفت: حفاظت و حراست از اطلاعات شخصی و کاری بیمه گزاران باید جزو اولویت های اصلی ما باشد تا مباحثی مانند فروش اطلاعات به سایرین و یا خروج آن به بیرون از صنعت بیمه اتفاق نیفتد و مورد سوء استفاده قرار نگیرد.

در ادامه اویارحسین نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه پارسیان به ایراد سخن پرداخت و گفت: حراست همانطور که از نامش پیداست محافظت و صیانت از سازمان را بر عهده دارد. ذخیره اطلاعاتی بیمه گزاران و بانک اطلاعاتی منابع انسانی باید به عنوان رکن مهم شرکت های بیمه نگریسته شود و باید یک بانک قوی اطلاعات نیروهای انسانی صنعت بیمه داشته باشیم تا بهتر بتوانیم آن را مدیریت کنیم و سوابق و نحوه فعالیت افراد شاغل در این صنعت در آن جمع شود و بعنوان مرجعی زمان جذب نیروها نگریسته شود.

اویارحسین در ادامه افزود: می بایستی آموزش های لازم به نیروهای مورد وثوق و اعتماد داده شود و این افراد در فناوری اطلاعات       شرکت ها و بیمه مرکزی بکارگرفته شوند تا به حفاظت و صیانت از اطلاعات بیمه گزاران و سایر ذینفعان صنعت بیمه بپردازند.

وی افزود: از آنجا که صنعت بیمه با گردش مالی بسیار بالا و تحت تأثیر عوامل متعدد قرار دارد، اهمیت این حوزه در مراقبت و جلوگیری از مسایل و مشکلاتی که ممکن است به واسطه آن رخ دهد جز وظایف مهم حراست و بازرسی شرکت ها است، چرا که همواره بخش های مالی کشور به دلیل وسوسه افراد و ریسک سوء استفاده های افراد، به حمایت و نظارت دقیق نیازمند است.

در ادامه جلسه ترکاشوند اذعان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر ارتباط بسیار خوبی بین صنعت بیمه و راهور فراجا وجود دارد و همچنین خدمات متقابل و خوبی شکل گرفته و این ارتباط تنگاتنگ و نزدیک، مرهون تلاش ها و زحمات دوستانی همچون سردار حسینی می باشد.

سردارحسینی جانشین راهور نزاجا ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران حراست صنعت بیمه، در سخنانی گفت: فرمول های کاهش آسیب های ناشی از رانندگی و مسایل ترافیکی در سراسر دنیا مشخص هستند و الگوهایی برای اجرای آن‌ها وجود دارد.

این فرمول‌ها با وجود پیچیدگی‌هایی که ممکن است داشته باشند، به سادگی قابل اجرا می‌باشند و اجرای آن سرتاسر جهان نتایج قابل قبولی به همراه داشته و نتیجه مطلوب گرفته اند. با این حال هر زمان که تصمیم به حل این مساله می‌گیریم، با موانعی روبرو می شویم و هر بار به دلایلی و یا به واسطه درخواست برخی سازمان ها و به بهانه های مختلف اجرای این راهکارها با مانع روبرو می‌شوند.

وی افزود: بیمه در دنیا فوق العاده قوی عمل می کند در کمک به ساماندهی مسایل ترافیک و حمل و نقل کشورها بیمه می تواند با اتخاذ سیاست های درست و منطقی در ساماندهی ترافیک، جاده و حمل و نقل نقش آفرینی کند. دلیل عمده تخلفات در کشور ما این است که فرآیند های ناکارآمد در مقابل آدم های پیچیده قرار دارند. در مقابل در کشورهای توسعه یافته، فرآیندهای پیچیده در مقابل آدم های ساده به کار می روند و لذا آدم ها نمی توانند به طریقی از زیر فرآیند ها فرار کنند.

در زمینه فرآیندهای مدیریتی و حفاظتی، به دلیل نقص‌هایی که وجود دارد، مشکلاتی چون ناکارآمدی به وجود آمده است. از طرفی، تخلفات به راحتی اجرا می‌شوند؛ زیرا در برخی موارد، فرآینده‌ها به خوبی نظارت نمی‌شوند. در مجموعه های حراست؛ ماموریت و رسالت اصلی جلوگیری از اقدامات سلیقه‌ای افراد است. فرآیندهای دقیق و ابزارهای قوی‌تری برای نظارت و کنترل اجرای فعالیت‌ها باید تعریف شوند و بر اساس تعاریف و قوانین تعریف شده و همواره بر اجرای آن کنترل های لازم صورت پذیرد.

وی در ادامه بیان کرد: اعتقاد راسخ دارم که هیچ مجموعه ای دارای سلامت و بهره وری و نظم و انضباط نیست مگر نظارت و کنترل کامل مدیران در آن وجود داشته باشد و این نظارت و کنترل همراه با حضور میدانی باعث می شود آدم های با انگیزه و با شرافت، انگیزه کار داشته باشند و آدم های نادرست هم جرات نداشته باشند به سواستفاده بپردازند؛ ولی اگر مدیران در میدان کار نباشند عکس این اتفاق می افتد حضور مدیران باعث افزایش اثر‌بخشی کارها می شود.

حسینی همچنین در خصوص کروکی آنلاین گفت: انشالله با سرعت و به زودی کروکی آنلاین در تمام کشور اجرایی خواهد شد که باعث می شود اثرات مثبت فراوانی برای ما به همراه داشته باشد از جمله:

کاهش مصرف کاغذ
کاهش سو استفاده و تقلب به حداقل رساندن این سواستفاده های ناشی از فرآیندهای کاغذی
امکان دریافت خسارت های متعدد از بین می رود

وی در پایان سخنان خود افزود: در طول سال های خدمتم همواره اعتقاد دارم همکاری بین پلیس و بیمه نتایج بسیار خوبی در بر خواهد داشت و این تعامل بر تعادل مثبت میان دو سازمان و تولید نتایج مثبت درازمدت، به ویژه در زمینه‌هایی چون ترافیک و حمل و نقل، اثرگذار خواهد بود و صنعت بیمه به عنوان یکی از عوامل کلیدی در ساماندهی وضعیت ترافیک باید مقتدرانه ورود کند و در این زمینه، ترویج آگاهی‌بخشی و تربیت افراد در خصوص اهمیت بیمه نه تنها به حفظ اموال بلکه به ارتقاء سطح ایمنی نیز کمک خواهد کرد.

در پایان این همایش مدیران حراست و بازرسی شرکت های بیمه بر مباحث و مسایل مربوطه در این صنعت به همفکری و تبادل نظر پرداختند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.