محدودیتی برای صدور مجوز فعالیت شرکت‌های سبدگردان وجود ندارد

محدودیتی برای صدور مجوز فعالیت شرکت‌های سبدگردان وجود ندارد

پنج‌شنبه, سپتامبر 14, 2023 - 11:28 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

در حال حاضر هر متقاضی که بخواهد درخواستی برای دریافت مجوز ارسال کند، به راحتی می تواند محاسبه امتیاز کند و محدودیتی برای صدور مجوزهای فعالیت برای شرکت‌های سبدگردان وجود ندارد.

به گزارش دیوان اقتصاد، مهدی یاربد رئیس امور نهادهای مالی خدمات دهنده سازمان بورس در برنامه دورهمی فردای اقتصاد با موضوع "ماجرای انحصار مجوزهای بورسی؛ شایعه یا واقعیت؟" بیان کرد: زمانی که این مسئولیت بر عهده بنده گذاشته شد حدود ۱۸۰ درخواست مجوز تاسیس نهاد مالی وجود داشت که از این تعداد، حدود ۷۰ درخواست مربوط به مجوز تأسیس سبدگردان بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ پرونده در جریان وجود دارد و مابقی تعیین تکلیف شده است، گفت: مشکل عمده اداره امور نهادهای مالی خدمات‌دهنده این است که متقاضیان مجوز نهادهای مالی، متاسفانه دستورالعمل های سازمان را مطالعه نکرده و به‌روز نیستند. متاسفانه رزومه‌ها آن طور که باید نظر سازمان را جلب نمی کند. البته در بحث سبدگردانی کاملا کارها کیفی شده است.

وی افزود: در حال حاضر هر متقاضی که بخواهد درخواستی برای دریافت مجوز ارسال کند، به راحتی می‌تواند محاسبه امتیاز کند و محدودیتی برای صدور مجوزهای فعالیت برای شرکت‌های سبدگردان وجود ندارد.

یاربد در پاسخ به این پرسش که چرا کارهای مربوط به مجوزها برای نهاد مالی، برون‌سپاری نمی‌شود؟ اظهار کرد: برای بحث نهادهای مالی صفی وجود ندارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.