معرفی صندوق سرمایه گذاری بانک ایران زمین

معرفی صندوق سرمایه گذاری بانک ایران زمین

صندوق سرمایه‌گذاری یک نهاد مالی است که به صورت واسطه بین افراد و بورس عمل کرده و سرمایه‌گذاری را برای افراد غیرحرفه‌ای آسان و با آگاهی از بازار سرمایه و ابزارهایی که در اختیار دارد، ریسک حضور در این حوزه را برای مردم جامعه کم می‌کند.

صندوق سرمایه گذاری مبالغ خرد را از سرمایه‌گذاران مختلف جمع آوری کرده و این سرمایه جمع شده را به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه گذاری می‌کند. این صندوق‌ها نقش واسطه مالی را دارند. به این‌ صورت که سرمایه اشخاص را جمع‌آوری کرد‌ه و به‌وسیله تیم تحلیل و با نظر مدیر صندوق اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند. با این روش ورود افراد غیرحرفه‌ای به بازار سرمایه تسهیل شد‌ه و این افراد می‌توانند از فرصت‌های مناسب بازار سرمایه بهره‌مند شوند.

صندوق سرمایه گذاری بانک ایران زمین
صندوق سرمایه‌گذاری بانک ایران زمین با ارزش دارایی فعلی بیش از ۷۲هزار میلیارد ریال، در تاریخ۲۶  آذرماه ۱۳۹۰ با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار (سبا) به عنوان صندوق سرمایه گذاری موضوع بند ٢٠ ماده ١ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ماه سال ١٣٨۴ ، فعالیت خود را آغاز کرد.
این صندوق با شماره ۱۱۰۰۸ نزد سبا به ثبت رسیده و عملکرد آن بر اساس مفاد اساسنامه و امیدنامه و در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه و تحت نظارت سبا انجام شده است.
مدیریت دارایی های صندوق که عمدتاً شامل سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس می شود، توسط مدیر سرمایه‌گذاری صندوق صورت می‌گیرد. سرمایه گذاران در ازای سرمایه گذاری در این صندوق گواهی سرمایه گذاری دریافت می کنند. صدور واحد سرمایه گذاری و ابطال آنها بر اساس ارزش خالص دارایی های روز بعد از ارایه درخواست صورت می گیرد. ضامن صندوق پرداخت وجوه سرمایه گذران حداکثر ٧ روز پس از ارایه درخواست ابطال را ضمانت کرده است.

 نحوه صدور و ابطال سرمایه گذاری
برای صدور سرمایه گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری بانک ایران زمین لازم است ابتدا متقاضی به یکی از مراجعه و فرم درخواست صدور واحد سرمایه گذاری را تکمیل کند. سپس با ارائه مدارک هویتی / معرفینامه یا وکالتنامه و واریز به حساب بانکی صندوق و ارائه فیش واریز به نماینده مدیر در صندوق، رسید واریز وجه را از نماینده مدیر دریافت کند. در مرحله بعد اعلامیه صدور و گواهی سرمایه گذاری حداکثر تا پایان دو روز کاری در محل ارائه درخواست به سرمایه گذار تحویل می‌شود. در حال حاضر قیمت صدور هر واحد سرمایه گذاری ۱,۰۱۶,۲۹۳ ریال اعلام شده است.

جهت ابطال سرمایه گذاری نیز  متقاضی می‌تواند با مراجعه به یکی از شعب و تکمیل فرم درخواست ابطال واحد سرمایه گذاری، گواهی سرمایه گذاری به همراه فرم درخواست ابطال واحد سرمایه گذاری به همراه مدارک هویتی / معرفی نامه و وکالتنامه رسمی به نماینده مدیر ارائه کرده و رسید دریافت کند. در این مرحله اعلامیه ابطال واحدهای سرمایه گذاری صادر شده و به سرمایه گذار یا نماینده قانونی وی تحویل داده می‌شود.

به گزارش اخبارپول، واریز مبالغ ابطال سرمایه گذاران در دومرحله انجام می‌شود. در همین راستا، ابطال از یک دقیقه بامداد تا ۹ صبح واریز ۱۰ صبح، ابطال از ۹ صبح تا ۱۳ واریز ساعت ۱۴ و ابطال در سایر ساعات، واریز در روز کاری بعد صورت می‌گیرد. امکان صدور و ابطال سرمایه‌گذاری نیز در تمام روزهای هفته به جز جمعه‌های برای مشتریان فراهم شده است.

طبق آخرین اعلام این صندوق، در پایان مردادماه ۱۴۰۲، مبلغ کل سود ۱,۲۲۴,۰۳۵,۰۹۵,۹۲۰ بوده که در مقایسه با تیرماه ۱۴۰۲ که رقم ۱,۰۸۲,۸۹۷,۷۲۲,۰۸۸ بوده است، رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

گفتنی است، صندوق سرمایه گذاری ایران زمین شرایطی را فراهم کرده است تا مشتریان بتوانند با نصب اپلیکشن همراه صندوق (قابل دریافت از سایت صندوق) با سهولت بیشتری از امکانات آن استفاده کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر “اینجا” کلیک کنید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.