جلسه كمیسیون دائمی هیأت امنای پژوهشكده بیمه برگزار شد

جلسه كمیسیون دائمی هیأت امنای پژوهشكده بیمه برگزار شد

جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای پژوهشکده بیمه روز دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ با حضور رئیس پژوهشکده بیمه و رئیس و اعضای کمیسیون دائمی هیأت امنای پژوهشکده بیمه برگزار شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، در این نشست که با حضور محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، پرویز خوش کلام خسروشاهی رئیس کمیسیون دائمی پژوهشکده بیمه، مجتبی حیدری معاون منابع انسانی بیمه مرکزی و عضو کمیسیون دائمی هیأت امنای پژوهشکده بیمه، شهاب کسکه مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و عضو کمیسیون دائمی هیأت امنای پژوهشکده بیمه و معاونین و مدیران ارشد پژوهشکده برگزار شد، برنامه راهبردی، برنامه عملیاتی و گزارش عملکرد پژوهشکده بیمه در سال 1401ارائه گردید.

در ابتدای این نشست محمدمهدی عسگری، تلاش پژوهشکده بیمه را از ابتدای سال ۱۴۰۱ بهبود  کمی و کیفی شاخص‌های عملکردی مصوب کمیسیون و هیأت امنای پژوهشکده بیمه متناسب با ظرفیت‌های موجود اعلام کرد. وی افزود در جلسه سال گذشته با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم افزایش ارتباط با دانشگاه‌ها از طریق حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی و برگزاری دوره‌های فرصت‌های مطالعاتی و همچنین برقراری تعاملات پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها با سایر کشورها و استفاده از تجربیات آن‌ها، تاکید شد. از سوی دیگر نیز وزارت اقتصاد پژوهشکده بیمه را موظف به اجرایی‌سازی تکافل نمود.  بر این اساس و با حمایت بیمه مرکزی، برنامه‌های پژوهشکده بیمه طراحی و اجرا گردید. پس از آن نیز  در نشست مشترک مدیران صنعت بیمه با رئیس جمهور بر تسریع در اجرای تکافل تاکید شد.

به این ترتیب استفاده از ظرفیت‌های پژوهشکده بیمه در راستای تقویت ارتباطات بین‌الملل و از سر گیری روابط با سایر کشورها که ۱۵ سال تحریم موجب قطع آن‌ها شده بود در اولویت  پژوهشکده بیمه در سال ۱۴۰۱  قرار گرفت و تلاش شد تا به فراخور شرایط از تجربیات سایر کشورها در زمینه بیمه و تکافل بهره‌برداری گردد. در این مسیر تفاهم‌نامه‌هایی نیز با کشورهای دیگر منعقد گردید و گام اول در حوزه اجرای تکافل با استحکام برداشته شد.

رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به تاسیس کارگروه تکافل و برگزاری جلسات متعدد این کارگروه، از دریافت مجوز ارائه پنجره تکافل توسط ۹ شرکت بیمه خبر داد و اعلام کرد در آینده نزدیک نیز دیگر شرکت‌های بیمه پیشنهادهای خود برای ارائه پنجره تکافل را در کارگروه پژوهشکده بیمه ارائه خواهند کرد.

عسگری با اشاره به تلاش پژوهشکده بیمه برای بهبود کمی و کیفی در انجام طرح‌های پژوهشی بیان داشت: اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده بیمه در ابتدای هر سال با دریافت نظر از شرکت‌های بیمه، دانشگاه‌ها، هیأت عامل و رئیس کل بیمه مرکزی تعیین می‌شود. برای سال جاری نیز ۴۲ اولویت پژوهشی مورد نیاز صنعت احصا شده است و طرح‌های پژوهشی پژوهشکده بیمه در قالب این عناوین طراحی و اجرا خواهد شد. در سال ۱۴۰۱ نیز برای نخستین بار برنامه راهبردی و برنامه عملیاتی پژوهشکده بیمه در سبکی نوین و با استفاده از تجربیات دانشگاه‌های تراز اول کشور و جهان تهیه شده است که در این جلسه ارائه خواهد شد.

رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی موجود، بهبود شاخص عملکرد علمی اعضای هیأت علمی در حوزه نگارش مقاله و تالیف و ترجمه کتب و انجام طرح های پژوهشی، جذب اعضای هیأت علمی جدید، تقویت ارتباط با دانشگاه‌ها و حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری و برگزاری دوره فرصت مطالعاتی برای اساتید دانشگاه‌ها، ابراز امیدواری کرد که با همکاری کمیسیون دائمی هیات امنای پژوهشکده بیمه، در آینده نزدیک گروه‌های پژوهشی جدید پژوهشکده بیمه به تصویب رسیده و بستر لازم جهت حرکت پژوهشکده بیمه به سمت پژوهشگاه صنعت بیمه فراهم گردد.

شایان ذکر است در این نشست گزارش عملکرد معاونت پژوهشی، معاونت پشتیبانی و اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه در سال 1401 به تفکیک واحدهای زیر مجموعه و مشتمل بر رویکردهای کلی، اقدامات انجام شده، آمار مقایسه‌ای‌ نسبت به مدت مشابه سال 1400، تحولات صورت گرفته و چشم‌انداز و اهداف راهبردی پژوهشکده بیمه در افق 1406 در هر یک از حوزه‌ها ارائه شد.

در بخش دیگر این نشست نیز رئیس و اعضای کمیسون دائمی هیأت امنای پژوهشکده بیمه نقطه نظرات خود را در رابطه با برنامه عملیاتی و برنامه راهبردی پژوهشکده بیمه ارائه کردند.

پرویز خوش کلام خسروشاهی رئیس کمیسیون دائمی پژوهشکده بیمه نیز ضمن قدردانی از فعالیت‌های موثر پژوهشکده بیمه در بخش‌های علمی و اجرایی و پیشرفت‌های کمی و کیفی صورت گرفته در سال 1401به ویژه در حوزه ارتباطات بین‌الملل، نکات قابل اجرا در جهت بهبود عملکرد و نیل به اهداف تعیین شده در برنامه راهبردی پژوهشکده بیمه برای افق 1406 را ارائه کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.