سهم بازار بیمه سینا در مدار رشد

سهم بازار بیمه سینا در مدار رشد

گزارش های آماری نشان می دهد شرکت بیمه سینا در حال افزایش سهم خود از بازار بیمه کشور است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از خرد و کلان، شرکت بیمه سینا که تا سال ۱۴۰۰ حدود ۲٫۲ درصد سهم بازار را در اختیار داشت، موفق شده است در پایان سال گذشته این رقم را به ۲٫۷ درصد افزایش دهد.

بیمه سینا که سال گذشته به توانگری سطح «دو» سقوط کرده بود، اکنون توانسته این عقب ماندگی را جبران کرده و نه تنها به سطح توانگری «یک» ارتقا یافته، بلکه موفق شده است ظرفیت مجاز نگهداری ریسک خود را نیز افزایش دهد.

تازه ترین ارزیابی نشان می دهد نسبت توانگری مالی این شرکت در سال ۱۴۰۲ به رقم ۱۱۱ رسیده و تنها در سه ماه نخست سال جاری موفق شده پرتفوی خود را ۲۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهد. همچنین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت بیمه سینا به حدود ۳ برابر افزایش یافته و به عددی بیش از ۴٫۶ هزار میلیارد ریال رسیده است. این شرکت با شرایط موجود، از زیان انباشته نیز خارج شده است.

بیمه سینا با هدف افزایش سهم بازار، به اصلاح پرتفوی خود نیز رو آورده است. افزایش سهم رشته های کم خسارت مانند بیمه آتش سوزی، بیمه حوادث و بیمه زندگی در کنار کاهش سهم پرتفوهای زیان ده، نشان می دهد روند افزایش سهم بازار این شرکت ادامه خواهد یافت و پیش بینی می شود سهم بازار آن در سال جاری از رقم ۳ درصد عبور کند.

سهم از بازار شرکت بیمه سینا
رشته سهم سال ۱۴۰۰ سهم سال ۱۴۰۱
آتش سوزی ۲٫۳% ۲٫۶%
باربری ۱٫۹% ۱٫۹%
حوادث ۱٫۲% ۱٫۳%
حوادث راننده ۱٫۳% ۱٫۴%
بدنه اتومبیل ۰٫۸% ۰٫۹%
شخص ثالث و مازاد ۱٫۱% ۱٫۳%
درمان ۵٫۰% ۵٫۳%
کشتی ۰٫۱% ۰٫۰%
هواپیما ۲٫۰% ۰٫۱%
مهندسی ۵٫۴% ۶٫۵%
پول ۰٫۰% ۰٫۰%
مسئولیت ۱٫۹% ۲٫۱%
اعتبار ۰% ۰%
نفت و انرژی ۰٫۶% ۱٫۴%
سایر انواع ۲٫۹% -۲٫۴%
جمع غیر زندگی ۲٫۱% ۲٫۷%
زندگی (عمر) ۲٫۵% ۲٫۶%
جمع کل ۲٫۲% ۲٫۷%



ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.