رعایت اخلاق حرفه‌ای یکی از الزامات مهم صنعت بیمه برای افزایش ضریب نفوذ بیمه 

رعایت اخلاق حرفه‌ای یکی از الزامات مهم صنعت بیمه برای افزایش ضریب نفوذ بیمه 

مبرقعی عضو هیات مدیره بیمه ایران در نشست هم‌اندیشی مدیران امور نمایند گی های شرکت های بیمه که با هدف تحلیل، بررسی و ارائه پیشنهادات برای تنظیم و به روز رسانی آیین نامه 75 ( تنظیم امور نمایندگان ) در ساختمان مرکزی بیمه ایران برگزار شد، عنوان کرد: رعایت اخلاق حرفه ای یکی از الزامات مهم صنعت بیمه برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشوراست.

به گزارش دیوان اقتصاد، سید محمد ناصر مبرقعی عضو هیات مدیره بیمه ایران در این نشست که عبدالصمدخدامی معاون هماهنگی امور شعب استان ها و نمایندگی های بیمه ایران نیز حضور داشت، ضمن قدردانی از اقدامات محسن پورکیانی دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران و با اشاره به محورهای مورد بحث تنظیم امور نمایندگان گفت: بیش از  ۸۰ درصد از شرکت های بیمه ، نمایندگان و بیمه گزاران، به دلیل عدم آشنایی و شناخت درست از موضوع اخلاق حرفه ای، آن را رعایت نمی کنند و  به همین جهت  برگزاری جلساتی با حضور مدیران امور نماییندگی های شرکت های بیمه برای پرداختن به این موضوع لازم و ضروری است.

عضو هیات مدیره بیمه ایران، نمایندگان شرکت های بیمه را امانتداران صنعت بیمه کشور دانست وتاکید کرد: امانت داری و امین بودن دارای دو شکل عام وخاص است  و نماینده شرکت بیمه در زمان مواجهه با بیمه گزارانی که دیدگاهی منفی و بدبین به تمام رویکرد ها و سیاست های صنعت بیمه دارند ، می توانند امانتداری عام خود را نشان داده و بدون تخریب سایر شرکت ها و صحه گذاشتن بر این دیگاه منفی و مبرا دانستن شرکت خود از این باور بیمه گزار ، ضمن اقناع بیمه گزار و آشتی وی با صنعت بیمه ، محصول شرکت خود را به بیمه گزار عرضه کنند. رعایت این نوع از امانتداری که به معنای امانت داری عام است منجر به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور  در میان مدت و دراز مدت و انتفاع همه شرکت ها خواهد شد .

مبرقعی افزود: میزان  ضریب نفوذ بیمه در کشور باید حداقل ۴ برابر  میزان فعلی آن باشد و با توجه به اینکه  نمایندگان در خط مقدم  شرکت های بیمه و ارتباط مستقیم با مشتریان  قرار دارند، در صورت رعایت اصول و مقررات حاکم بر اخلاق حرفه ای از سوی نمایندگان می توانیم به ضریب نفوذ ۸ درصدی که مورد نظر سیاست گذاران کشور است ،  برسیم .

 وی تاکید کرد : امیدوارم برگزاری این جلسات و نشست های تخصصی و همچنین  نظرات و پیشنهادات موثر و تعیین کننده مدیران امور نمایندگی های شرکت های بیمه ، ما را  به نقطه نظرهای مشترکی  برای تدوین آیین نامه نهایی برساند. 

خدامی نیز در این جلسه ، برگزاری  این نشست ها  را برای پویایی صنعت لازم و ضروری دانست و اظهار داشت : خوشحالم که در این جلسه یکی از دغدغه های مشترک چند ساله شرکت های بیمه ، به بحث و گفتگو گذاشته شده و قطعا نتایج حاصل از آن  موجب شکوفایی هر چه بیشتر فضای کسب و کار شرکت های بیمه خواهد شد.

وی افزود: برای شرکت های بیمه ، دوستی و رفاقت ، مهمتر از رقابت  است ، بنابراین  در یک فضای صمیمی و دوستانه باید به دغدغه مشترک زیادی که داریم بپردازیم و  آیین نامه  75 به عنوان  یکی از کلیدی ترین و مبنایی ترین موضوعات همواره  مورد بحث و توجه همه ما بوده  و سال های سال ، کاستی های  آن  اعم از تعاریف و مصادیق  مختلف  به بحث گذلشته شده است . از اینرو ، بررسی و به روز رسانی آیین نامه  75 با توجه به  توسعه تکنولوژی ها و ابزار های جدید ، اهمیت زیادی پیدا کرده است .

گفتنی است در ابتدای این نشست حمیدرضا بحیرایی مدیر کل امور نمایندگی های بیمه ایران ،  به تشریح نظرات و اصلاحات پیشنهادی ، پیش نویس اصلاحی وفق توافقات جلسات کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه در سال ۱۴۰۰ ، نقطه نظرات معاونت نظارت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، و توافقات کمیسیون تخصصی شورای عالی بیمه در سال ۱۴۰۲ در خصوص  آیین نامه تنظیم امور نمایندگی ها  پرداخت و در ادامه هر یک از مدیران حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادت خود را مطرح کردند




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.