اولین دوره پذیرش فراگیران مدرسه کسب و کار بیمه

اولین دوره پذیرش فراگیران مدرسه کسب و کار بیمه

صبح امروز با حضور نعمتی مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاونین طرح و توسعه و توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی اولین دوره پذیرش فراگیران مدرسه کسب و کار بیمه آغاز شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، مجتبی حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی در این نشست   حضور اساتید مجرب دانشگاهی و پیشکسوتان صنعت بیمه در این دوره ها را نشان اهمیت این مدرسه برای صنعت بیمه دانست و گفت: فراگیران باید فرصت حضور در این دوره را غنیمت شمرده و بر روی چالش های روز صنعت بیمه تمرکز کنند.

وی افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی با تاسیس این مدرسه، نسل جدیدی از نیروی انسانی کارآمد که توانایی حل مسئله دلرند را برای صنعت بیمه به ارمغان خواهد آورد.
حیدری با اشاره به چالش های روز صنعت بیمه گفت: فارغ التحصیلان این دوره باید بتوانند ساختارشکنانه و جسورانه از فضای موجود در این مدرسه برای حل مشکلات ریشه ای صنعت بیمه اقدام کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود خواهان تغییر رفتار، افزایش توانمندی و حرکت به سمت نوآوری  در صنعت بیمه شد و گفت: لازمه تغییرات بزرگ و حرکت به سمت اصلاحات، حل مسائل بنیادی درون صنعت بیمه است و این مهم با تربیت نیروی انسانی مجهز به علم روز امکان پذیر خواهد بود.

حیدری کم بیگی و پایین بودن ضریب نفوذ بیمه را از مسائل حل نشده صنعت بیمه دانست و گفت: انتظار می‌رود فراگیران با بهره گیری از تجربیات بین المللی و اختصاص موضوع پایان نامه های خود به مشکلات روز بیمه ای را در اولویت قرار دهند تا با بهره گيري از ظرفیت های اساتید حاضر در این دوره برای صنعت بیمه موثر واقع شوند.
وی در پایان خواستار حفظ پیوند فارغ‌التحصیلان ابن دوره با مدرسه تحت عنوان باشگاه فارغ‌التحصیلان و برگزاری پیش آزمون و سنجش سطح دانش آنها قبل و بعد از حضور در این دوره ها شد.

در ادامه علی بنیادی نائینی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی نیز در این نشست هدف از ایجاد این مدرسه را آموزش بر پایه نمونه های واقعی دانست و گفت: ما در صدد هستیم با ایجاد فضایی، دانشجویان از نزدیک با مشکلات صنعت بیمه آشنا شوند و برای حل آنها راهکار ارائه کنند به گونه ای که دانشجویان بتوانند با حضور در جلسات سیاست گذاری با نحوه تصمیم گیری در شرایط گوناگون آشنا شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مصادیقی از تفاوت مدرسه حکمرانی و  مدرسه کسب و کار پرداخت و گفت: اتصال نظام نخبگان با صنعت بیمه از اولویت های این مدرسه محسوب می شود و  صنعت بیمه باید نسبت به جذب نخبگان و تشکیل استخر شایستگی و نخبگی اقدام کند.

بنیادی شبکه سازی نخبگانی ،اتصال نخبگان دانشگاهی به نخبگان درون صنعت بیمه ، طراحی نظام مسائل، کلینیک تخصصی، آزمایشگاه کسب و کار، نظام تجربه نگاری و مدیریت دانش را از دیگر اهداف این مدرسه دانست.

شایان ذکر است این مدرسه در راستای تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد برای صنعت بیمه و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه پایه گذاری شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.