تلاش برای تبدیل کیش به مجمع اقتصادی غرب آسیا

تلاش برای تبدیل کیش به مجمع اقتصادی غرب آسیا

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در دهمین رويدادكيش اينوكس گفت: دهمين سال برگزاري نمايشگاه نشان از بلوغ نسبي دارد چرا كه علاوه بر حوزه بانك، بيمه و بورس، مناطق آزاد ٧ گانه و مناطق ويژه اقتصادي حضور دارند تا بسته هاي سرمايه گذاري خود را عرضه كنند. 

به گزارش دیوان اقتصاد، رحيم سرهنگي افزود: اگر قرار باشد در بازار سرمايه و مالي نوآوري اتفاق بيافتد دور هم جمع شدن فعالان اين حوزه است تا محصولات جديد در حوزه مالي ارائه شود.

وی گفت: اعتقاد داریم کیش اینوکس همه آنچه را که لازم است تا به مجمع اقتصادی در غرب اسیا تبدیل شود را‌ دارد و برای اولین گام افتخار‌ میزبانی سفرای حوزه اوراسیا و بریکس را دا ریم تا بتوانیم آن را به واقعیت تبدیل کنیم.

اقداماتی در راستای شفاف سازی و رقابت پذیری سالم

خاني رييس مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم هم گفت: از زواياي مختلف قانون مبارزه با پولشويي قابل بحث است و انچه به اين همايش مربوط مي شود؛ حمايت از اقتصاد شناسنامه دار از طريق شناسايي اقتصاد پنهان أست اگر اين حمايت به معناي واقعي اتفاق بيافتد شاهد عدالت مالياتي هم خواهيم بود.

وی تصریح کرد: در بعد بین الملل نیز با وجود ان‌که کشور درگیر تحریم ها بود. برای آنکه اقتصاد با قدرت بیشتری تبیین شود و منافع کشور در خارج‌ تامین‌شود‌ اقدامات گسترده ای را در حوزه شفاف ساری و رقابت پذیری سالم انجام دادیم.

بازار سرمایه نیازمند خلاقیت

در ادامه همایش رضا رحیمی رییس سازمان خصوصی سازی گفت: اگر  قرار أست مسايل كشور با برگزاري اين همايش ها و نمايشگاه ها با همراهي بازي گران اصلي اقتصاد نجات بايد بايد رشد و رفاه اجتماعي در كشور بوجود آيد كه اين جز از مسير سرمايه گذاري امكان پذير نيست.

وي افزود: اگر شا خص هاي سرمايه گذاري رو به صعود نباشد امكان جذب سرمايه گذاري داخلي و خارجي فراهم نمي شود.

رحیمی با اشاره به اين كه برگزاري اين نمايشگاه ها براي پيدا كردن راهكار خوب اما کافي نيست افزود: بازار سرمايه بايد نقش بيشتري ايفا كند و ان چه بيشتر از همه به ان نياز داريم اعتماد مردم به دولت،بخش دولتي و خصوصي أست. ‌امروز بازار سرمایه نیازمند خلاقیت است.

نقش بازار سرمایه در تثبیت سرمایه

عشقی رییس سازمان بورس  هم گفت: امیدوارم این نمایشگاه به بحث تامین مالی و سرمایه کمک کند.

وی‌ افزود: بازار سرمایه به عنوان یک بازوی اصلی در اقتصاد کشور نقش اساس را ایفا میکند. در ۱۰ سال  گذشته متاسفانه ‌نقش‌ این بازار کمرنگ بود ولی بعد‌ از تامین نهاد‌های مالی در سال ۱۴۰۱ منابع مازاد بر وام هایی که توسط بانک ها پرداخت شد ‌۱۵۰۰ همت بود و نقش بازار سرمایه درتامین مالی در این سال ۶۰۰ همت بود  که این مبلغ در سال ۹۵ برای بازار سرمایه تنها ۱۴ درصد بود.

وی افزود: در سالجاری تعداد نهاد های مالی در بازار سرمایه به بیش از هزار نهاد  و تعداد شرک‌های پذیرفته شده در بو س نیز به بیش از ۸۰۰ رسیده است.

وی گفت: بازار سرمایه می‌تواند نقش پر رنگی در تثبیت سرمایه داشته باشد و با اقداماتی که قورت گرفته این سهم افزایش یابد.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.