اینوکس راهی برای بین المللی شدن کیش

اینوکس راهی برای بین المللی شدن کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: نشست ها،تعاملات و ارتباطات بیشتر در حوزه مالی عاملی برای تبدیل این منطقه به هاب اقتصادی و صنعت مالی است که گردشگر خاص خود را نیز جذب خواهد کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، رحیم سرهنگی به حضور چشمگیر فعالان حوزه بانکی و سازمان بورس و نیز برگزاری سمینارهای تخصصی در این زمینه و انعقاد تفاهم نامه های همکاری اشاره و عنوان کرد: این امر فرصت خوبی برای سازمان منطقه آزاد کیش بوجود آورد و امیدواریم بزودی بتوانیم شاهد بازتاب مثبت و تأثیرگذار آن در کشور باشیم.

وی افزود: همزمان با برپایی نمایشگاه کیش اینوکس از فرصت استفاده و با دعوت از سازمان بورس در مدارس کیش، برای نخستین بار، دوره‌های آموزشی سواد مالی و بورس برای نوجوانان انجام شد.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با بیان اینکه جزیره کیش آمادگی همکاری با استان های شمالی کشور را دارد، تصریح کرد: هم افزایی با استان های شمالی، بواسطه وجود دریا، می تواند اتفاقات خوبی را در صنعت گردشگری کشور رقم زند.

وی در مورد این که  چه فرصت های سرمایه گذاری برای کشورهای منطقه و حوزه بریکس فراهم است افزود: موقعیت جغرافیایی منطقه آزادکیش و همسایگی با 10 کشور دیگر، وجود قوانین تسهیل کننده سرمایه گذاری در مناطق آزاد همچنین حمایت سازمان منطقه آزاد کیش از سرمایه گذاران، موقعیت خوبی برای تولیدکنندگان کشورهای منطقه و بریکس به منظور تولید محصولات با ارزش افزوده بالا فراهم می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با توجه به حضور سفرای اوراسیا و حوزه بریکس میتوانیم از این فرصت استفاده کرده و با معرفی جزیره کیش به تاجران، صنعتگران و تولیدکنندگان حوزه های مرتبط  از طریق سفرای این مناطق زمینه همکاری و سرمایه گذاری در کیش را رقم بزنیم. وی همچنین با اشاره به دریافت خدمات سلامت ارزان و به صرفه در ایران گفت: در حوزه سلامت نیز با ا ستقرار بیمارستان ها و‌هتل بیمارستان در منطقه میتوانیم در  جذب گردشگران سلامت اقدامات خوبی  را انجام دهیم.

رحیم سرهنگی افزود: با توجه به موقعیت منطقه، بندر تجاری کیش شاهرگ حیاتی اقتصاد و حمل و نقل کالا به جزیره بوده  و می تواند کانون اصلی دستیابی به اهداف کلان در حوزه اقتصاد دریا محور باشد.

دراختیار قراردادن غرفه به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و فعالان اقتصادی در نمایشگاه کیش اینوکس، یکی دیگر از موضوعاتی بود که سرهنگی به آن اشاره کرد و عنوان داشت: بازاریابی و گفت و گو و تبادل‌نظر این افراد در نمایشگاه، نشان از توسعه تکنولوژی و فعالیت اقتصادی داشت. ما شاهد یک جامعه‌ی مدرن با فعالیت اقتصادی بودیم و با دعوت از کارآفرینان و سرمایه گذاران توانستم تقریبا به اهداف خود نزدیک شویم.

وی با  اشاره به استقبال خوبی که از نمایشگاه کیش اینوکس شد، اظهار داشت: حضور بسیاری از بانک ها، سازمانها و سرمایه گذاران از سراسر کشور و نیز هيأت های تجاری کشورهای اوراسیا در این نمایشگاه، نشان از رویکرد مثبت و کیفیت آن است.

سرهنگی  توسعه و رونق گردشگری جزیره کیش را یکی از اهداف اولویت دار سازمان خواند و گفت: ورود گردشگران و فعالان حوزه گردشگری به بهانه‌ی شرکت در نمایشگاه کیش اینوکس و امثال آن، رویکردی برای تحقق این هدف است.

رحیم سرهنگی با بیان این که گام بعدی این نمایشگاه، بین المللی سازی آن است؛ افزود: تبدیل جزیره کیش به مجمع اقتصادی غرب، دور از دسترس نیست میتوانیم با  بر بهره‌گیری از دانش روز اقتصادی دنیا، بروز اتفاقات مهم اقتصادی، رونمایی از تکنولوژی های جدید، ارائه سرویس و خدمات جدید در حوزه مالی و اقتصادی  و برگزاری نمایشگاه هایی در خارج از مرزهای کشور به این هدف دست پیدا کنیم چرا که مصمم هستیم جزیره کیش را همچون شهر داووس که مجمع جهانی اقتصادی است، در حوزه صنعت مالی به برند مالی غرب آسیا تبدیل کنیم. وی به اقدام خوب نمایشگاه کیش اینوکس در دعوت از سفرای هیأت های تجاری مختلف برای شرکت در نمایشگاه اشاره و اظهار کرد: با حضور این هیأت ها و متخصصان حوزه اقتصادی و آگاهی آن ها از ظرفیت‌های موجود، زمینه توسعه اقتصادی و تبدیل شدن جزیره کیش به مجمع اقتصادی فراهم خواهد شد.

وی اشتغال زایی را یکی از اهداف اصلی توسعه صنعت گردشگری خواند و بیان داشت: در منطقه کیش، به واسطه ورود هر گردشگر ، بیش از ۲۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم بوجود می آید.

وی تأکید کرد: تمام تلاشمان این است که جزیره کیش را به بهشت سرمایه گذاری کشور تبدیل کرده و تمام بسترهای لازم برای فعالیت مثبت سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.