افزايش ضريب نفوذ همچنان بر روی كاغذ

وزير اقتصاد اعلام كرد:

افزايش ضريب نفوذ همچنان بر روی كاغذ

وزير اقتصاد گفت: ٢كليد واژه، تسهيل اقتصادي و هوشمند سازي بايد در دستور كار صنعت بيمه قرار بگيرد تا كسب و كارها با سهولت و اطمينان بيشتر به فعاليت اقتصادي بپردازند.

به گزارش ديوان اقتصاد، احسان خاندوزي در سي امين همايش ملي و یازدهمين همايش بين المللي توسعه افزود: باید نظارت هوشمند را در ابزارهای نوین به کار بگیریم. برآیند این دو نگاه کاهش هزینه مبادله در اقتصاد است که باعث بهره‌وری و رقابت پذیری می‌شود. 

وي تصريح كرد: در برنامه ششم توسعه باز نظر ضریب نفوذ عقب هستیمبايد صنعت بيمه همت كند تا در  برنامه هفتم  فقط یک نوشته بر روی کاغذ نماند و عملیاتی شود.

وزیر اموراقتصادی با بیان اینکه متاسفانه اقتصاد ایران با ذی‌نفعانی مواجه است که ذی‌نفع عدم شفافیت هستند گفت: در ذهن خود پیرامون صنعت بیمه تأملی داشته باشید که این‌ذی نفعان چه کسانی هستند. انتظار از فعالان صنعت بیمه این است همانطور که در دو سال گذشت همت کردند، بیش از این نیز همگرا در چتر حکمرانی صنعت بیمه به تسهیل اقتصادی و تسهیل کسب و کارها کمک کنند.

وزیر اقتصاد با اشاره به اين كه به زودي کروکی آنلاین با همکاری فراجا محقق مي شود گفت: درخصوص توسعه بین‌المللی گامهای خوبی شروع شداما من قانع نیستم. اميدوارم تا هفنه آينده دو شرکت بیمه مشترک که بین ایران و سوریه تاسیس شد بتوانند اولین بیمه‌نامه‌های خود را صادر كنند. 

وي افزود: بخش مربوط به مجوزها که اهتمام دو سال اخیر دولت بود تقریبا توانستیم معادل دهه 90 مجوز جدید صادر کنیم. مساله اصلاح آیین‌نامه‌ها شامل آیین‌نامه 104 که در امور سرمایه‌گذاری باید اصلاحیه می‌دادیم تا مطابق سرمایه‌گذاری‌های جدید کشور صنعت بیمه قابلی تسرمایه گذاری داشته باشد. همچنین اصلاح آیین‌نامه 94 که مربوط به نرخ‌شکنی‌ها می‌شد و دستاورد یک سال اخیر است

وی توجه به سه نکته را ضرروی دانست و گفت: شرکت بیمه اتکایی فراگیر باید در حد و قواره صنعت بیمه ایران باشد که در اولویت قرار گیرد. مساله دوم، حل مساله تعارض منافع و ذی‌نفع واحد و اشخاص مرتبط که در قالب یک آیین‌نامه جدید می‌تواند محقق شود. نکته سوم هوشمندسازی و شفافیت شامل مجموعه خدمت در صنعت بیمه است که باید تراز بسیار بالاتری داشته باشد. از جهت پیشگیری از فریب، افزایش سرعت در این زمینه همکاری جمعی منجر به این شود که در سال آینده کارنامه درخشان‌تری در صنعت بیمه داشته باشیم. امیدواریم جشن هر ساله ما جشن رکوردشکنی‌ها در صنعت بیمه نسبت به گذشته باشد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.