حاشيه سود شركت هاي بيمه بيشتر از ٢ در صد نيست

رییس کل بیمه مرکزی:

حاشيه سود شركت هاي بيمه بيشتر از ٢ در صد نيست

رييس كل بيمه مركزي گفت: ٣عامل بدهكاران،افزايش سرمايه و كمبود نقدينگي باعث شده تا حاشيه سود شركت هاي بيمه بيشتر از ٢در صد نباشد.

به گزارش دیوان اقتصاد ،علی استاد هاشمی در نشت خبریافزود:٤٣ درصداز ٢٧٥ همت منابع بيمه در سرمايه گذاري و ١٧ درصد مربوط به وجوه در گردش و بقيه به بدهكاران بر مي گردد.وي دومين علت پايين بودن بازده سرمايه را افزايش سرمايه شركت هاي بيمه دانست و تصريح كرد: از سال ٩٧ تاكنون سرمايه صنعت بيمه از ٩ همت به ٤١ همت افزايش يافته است كه فقط ٢ درصد آن نقدي بوده و مابقي از محل تجديد ارزيابي دارايي ها تامين شده اين يعني در واقع پول حديدي وارد نشده است به همين دليل هم شركت ها به علت كمبود نقدينگي وارد نرخ شكني مي شوند.استاد هاشمي با اشاره به اين كه شركت هاي بيمه بايد از ريسك مراقبت كنند افزود:بايد حداقل ها در حوزه سرمايه گذاري در نظر گرفته شود.

استاد هاشمی با اشاره به این که  در کروکی آنلاین ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است گفت:  تاکنون 8 هزار تبلت برای کارشناسان خریداری شده است که 4800 تبلت در اختیار پلیس قرار گرفته است.
 استاد هاشمی افزود:  قرار بود در روز بیمه کروکی آنلاین افتتاح شود اما از آنجایی که رئيس جمهور فرصت نکرد در همایش حاضر شود به زمان دیگری موکول شد. البته الان کار بصورت عملیاتی درحال انجام است . رییس کل بیمه مرکزی  در مورد میزان سرمایه گداری شرکت های بیمه گفت:در سال‌های گذشته شرکت‌های بیمه 120 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام دادند که امسال هم میزان سرمایه‌گذاری با 10 تا 20 درصد افزایش همراه می‌شود.
وی همچنین گفت: بخشی از پرتفوی صنعت بیمه به شکل ارزی است که با نرخ 2 تا 3 درصد در بانک‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود و سپرده‌های ریالی هم در بانک‌ها تابع مقررات شورای پول و اعتبار است.در ادامه مجید مشعلچی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی گفت: از سال آینده بیمه‌نامه برای زائران اربعین اجباری می‌شود، اما هنوز روی نرخ آن توافقی صورت نگرفته است. وی در مورد میزان ضریب خسارت بیمه اربعین گفت: امسال که بیمه اربعین برعهده بیمه میهن بود، ضریب خسارت 115 درصد بود؛ یعنی 15 درصد بیشتر از حق بیمه تولیدی خسارت پرداخت شده است.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.