نتیجه استفاده از سیستم‌های هوشمند، حمل‌ونقلی ایمن، روان و پویاست

نتیجه استفاده از سیستم‌های هوشمند، حمل‌ونقلی ایمن، روان و پویاست

یک‌شنبه, دسامبر 24, 2023 - 14:58 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

نتیجه استفاده از سیستم‌های هوشمند، حمل و نقلی ایمن، روان و پویاستنتیجه بهره‌گیری از سامانه‌های مختلف متکی بر دیتاهای عظیمی که در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تولید و ذخیره می شود، حمل و نقلی ایمن، روان، پویا و هوشمند است.

به گزارش دیوان اقتصاد، فرهاد مهریاری مدیر کل دفتر ایمنی و ترافیک این سازمان در آیین برگزاری هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در استان بوشهر ضمن تبریک این هفته، از رانندگان و تلاشگران حوزه حمل و نقل جاده‌ای و همچنین راهداران خدوم قدردانی کرد.

مهریاری افزود: استان بوشهر نقطه اتصال لجستیک ترکیبی از کریدور شمال جنوب و شرق به غرب است که می‌تواند نقش کلیدی داشته باشد.

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را یکی از سازمان‌های پیشرو در استفاده از فناوری دانست و عنوان کرد: این سازمان به‌جهت استفاده از علم روز دنیا برای اهداف سازمانی خود از پتانسیل‌های موجود در بخش خصوصی، دانشگاهی و شرکت‌‌های دانش‌بنیان استفاده می کند و در همین راستا رویدادهای مختلفی از جمله رویداد تکنوترنسپورت و رویداد راه هوشمند برگزار شده است که از ایده‌ها و پیشنهادات شرکت‌های دانش‌بنیان در کارهای عملیاتی استفاده کند.

مهریای بیان کرد: اقدامات خوبی در سازمان در زمینه استفاده از هوشمندسازی حمل و نقل در بخش‌های مختلف حمل و نقل، توزیع و حمل کالا، حمل و نقل مسافر، ایمنی و ترافیک شروع شده است.

مهریاری اهمیت توجه به آموزش مهارت‌های رانندگان حرفه‌ای در این استان را مورد تاکید قرار داد.

بر اساس این گزارش مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر نیز گفت: باتوجه به اهمیت نقش آموزش و فرهنگ‌سازی در پیشگیری از تصادفات این اداره کل قصد دارد تا پایان سال تحصیلی جاری نسبت به برگزاری ۲۵ کارگاه آموزشی در مدارس حاشیه راه‌های استان، آموزش ایمنی عبور و مرور از جاده برای دانش‌آموزان و توزیع بسته‌های آموزشی به‌عنوان بخشی از اقدامات ایمن سازی جهت کاربران آسیب پذیر جاده ای اقدام کند.

اخترشناس گفت: با وجود افزایش ۱۴ درصدی ترددها از ابتدای امسال تاکنون در محورهای موصلاتی روستایی و شهری این استان، شاهد کاهش هشت درصدی تلفات جاده‌ای هستیم.

گفتنی است در آیین گرامیداشت هفته حمل و‌نقل، رانندگان و راهداری استان بوشهر از دست‌اندرکاران و فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای و به خصوص فعالیت‌های انجام شده توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در سطح راه‌های این استان تقدیر شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.