رونمایی از نخستین پیمایش سواد مالی ایرانیان

رونمایی از نخستین پیمایش سواد مالی ایرانیان

نخستین پیمایش سواد مالی ایرانیان از سوی جمعی از مقامات ارشد بازار سرمایه و جمعی از اساتید مالی رونمایی شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، نخستین پیمایش سواد مالی ایرانیان به صورت رسمی از سوی حسن فرج‌زاده، معاون اجرایی سازمان بورس، شاپور محمدی و حسن قالیباف اصل، روسای اسبق سازمان بورس، رسول سعدی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری، عظیم ثابت، دبیرکل کانون کارگزاران بورس، محمدهادی سلیمی‌زاده، مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس و جمعی از اساتید مالی رونمایی شد.

در این مراسم محمد ربیعی، رئیس مرکز افکارسنجی سرمایه خلاصه‌ای از نخستین پیمایش سواد مالی ایرانیان را برای حضار ارئه کرد وگفت: این پیمایش در اسفند سال ۱۴۰۱ توسط مرکز افکارسنجی سرمایه از ۳۱ استان کشور انجام گرفته است.

وی افزود: بیشترین میانگین نمره سواد مالی به ترتیب به استان‌های تهران، اصفهان، فارس و آذربایجان شرقی و کمترین نمره سواد مالی به استان‌های ایلام، کرمانشاه و چهارمحال‌وبختیاری اختصاص داشت.
نمره سواد مالی

ربیعی با بیان این که به طور کلی نمره سواد مالی در مناطق شهری بیشتر از مناطق روستایی و در مراکز استان‌ها بیشتر از شهرها است، تصریح کرد: نمره سواد مالی مراکز استان‌ها ۳۸.۳، شهرها ۳۶.۹ و روستاها ۲۷.۹ است.

رئیس مرکز افکارسنجی سرمایه با اشاره به این که میانگین امتیاز سواد مالی ایران ۳۴.۸۶ درصد است، بیان کرد: براساس پیمایشی که مرکز افکارسنجی سرمایه در بازه زمانی ۱۱ اسفند تا ۲۸ اسفند سال ۱۴۰۱ در کل کشور انجام داده، میانگین امتیاز سواد مالی مردم ایران ۳۴.۸۶ درصد است.

وی افزود: این نظرسنجی در ۳۱ استان، ۹۳ شهر و ۱۵۵ روستا انجام شده و تعداد کل نمونه‌های این پیمایش ۱۲، ۶۵۹ نفر بوده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.