کیش می‌تواند و باید الگوی مبارزه با مواد مخدر در کشور باشد

سرهنگی: 

کیش می‌تواند و باید الگوی مبارزه با مواد مخدر در کشور باشد

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش گفت: گرایش به ورزش و مساجد دو راهکار صیانت از فرزندانمان در مقابل آسیب های اجتماعی است.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، رحیم سرهنگی در سومین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش، با اشاره به موقعیت قرار گیری کشورمان که در کریدور ترانزیتی شرق به غرب قرار دارد گفت: اگر جانفشانی های نیروی انتظامی در کشور ما نبود وضعیت مصرف مواد مخدر فاجعه بار می شد.

وی افزود: کشور ما در در وضعیت پنجره جوان جمعیتی قرار دارد و این دوره، زمان پیشرفت بسیاری از کشورها بوده است . اینکه اکثریت جمعیت یک کشور جوان باشند دستاوردهای ارزشمندی به همراه دارد از طرفی شیوع مصرف مواد مخدر معمولا در بین جوانان و در سن مولد جامعه است سنی که باید بیشترین کارکرد را داشته باشد لذا با توجه به موقعیت قرارگیری کشورما در منطقه و اینکه جمعیت جوان ومولد ما درمعرض آسیب های مواد مخدر قرار دارد کسانیکه در حال مبارزه با ورود وتوزیع این مواد درکشور هستند در واقع دریکی از سنگر های ارزشمند حفظ نظام درحال تلاش هستند . 

رییس شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدرکیش در ادامه با بیان اینکه در جزیره کیش نیز اجرای طرح های پیشگیرانه در کنار اقدامات قانونی با توزیع کنندگان به صورت جدی در دستور کار همه بخش ها و نهادهای مرتبط قرار دارد اظهار داشت: طرح یک مشاور در هرمدرسه اقدام بسیارخوبی درجهت آگاه سازی نوجوانان وخانواده ها است که از آسیب های بعدی جلوگیری می کند.

سرهنگی گفت: تصویر زیبای جزیره کیش و برند این منطقه آزاد کشور به عنوان یک منطقه گردشگری ایرانی اسلامی درهمه موضوعات وجوانب باید به عنوان یک شهر پاک وآرام حفظ شود زیرا رفاه اجتماعی ضامن توسعه اقتصادی است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش تصریح کرد: در حفظ سلامت و آرامش یک جامعه ابتدا باید فرزندانمان را دریابیم برای سلامت فرزندانمان دو راهکار در پیش داریم اینکه بتوانیم دانش آموزان را به سمت ورزش و یا مساجد سوق دهیم . دانش آموزی که بتواند هیجانات و گرایش های نوجوانی را در فضای پرشور ورزش و یا فضای معنوی مساجد درکنار مشاورینی که برای پرورش این نسل آموزش دیده اند بگذرانند از بسیاری خطرات وآسیب های اجتماعی دور می ماند.

سرهنگی در پایان با تاکید برلزوم همکاری تمامی اعضای این شورا در بحث پیشگیری ومبارزه با مواد مخدر افزود: از همه ظرفیت ها باید برای حفظ جزیره کیش از آسیب های مواد مخدر استفاده کنیم تا ساحت اجتماعی این منطقه آزاد کشور همچنان پاک و سالم بماند. 

گفتنی است دراین نشست علی فائقی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش گزارشی اقدامات انجام شده و مصوبات جلسه قبل را به رییس و اعضا ارائه کرد و اعضای این شورا نیز درخصوص مسئولیت های محوله و عملکرد خود گزارش دادند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.