لهستان یک شریک اقتصادی مناسب برای ایران است

لهستان یک شریک اقتصادی مناسب برای ایران است

یک‌شنبه, مارس 6, 2016 - 15:30 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون وزیر توسعه لهستان گفت: این کشور یک شریک اقتصادی بسیار مناسب برای ایران است و بر همین اساس می تواند فصل جدیدی از روابط اقتصادی را آغاز کند.

معاون وزیر توسعه لهستان گفت: این کشور یک شریک اقتصادی بسیار مناسب برای ایران است و بر همین اساس می تواند فصل جدیدی از روابط اقتصادی را آغاز کند.
به گزارش بانک و اقتصاد به نقل از ایرنا، 'رادوسلاو دوماگالسکی' روز یکشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی خراسان رضوی افزود: حضور هیات اقتصادی کشور لهستان در ایران می تواند شروع بسیار مناسبی برای روابط اقتصادی میان دو کشور باشد.
وی با بیان اینکه خراسان رضوی در حوزه صنعت بسیار پیشرفته است، خاطر نشان کرد: کشور لهستان می تواند روابط اقتصادی مناسبی را با خراسان رضوی برقرار کند.
معاون وزیر توسعه لهستان گفت: امروز فرصت بسیار مناسبی است که بازرگانان لهستانی اطلاعات لازم را به دست آورند تا زمینه سرمایه گذاری و روابط اقتصادی به سرعت برقرار شود.
دوماگالسکی اظهار کرد: استان خراسان رضوی دروازه ای برای آسیای میانه است و در شرایط فعلی که محدودیت های بانکی از بین رفته می توان سرمایه گذاری لازم را انجام داد.
وی یادآور شد: در شرایط فعلی تبادل بین بانکی برای سرمایه گذاری بسیار مهم است و بر همین اساس می توان آینده ای درخشان را برای روابط دو کشور تصور کرد.
معاون وزیر توسعه لهستان با اشاره به اینکه قراردادهای صادراتی از طرف لهستان بیمه خواهند بود، خاطر نشان کرد: از طریق حضور مستمر در ایران اطلاعات لازم برای سرمایه گذاری را کسب خواهیم کرد.
دوماگالسکی گفت: باید شریک های اقتصادی خود را در ایران پیدا کنیم و بازرگانان ایرانی نیز می توانند روی کشور لهستان حساب کنند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه دانشگاهی نیز باید گام های بسیار مثبتی برداشته شود خاطر نشان کرد: سازمان های مربوط به صنعت و معدن نیز می توانند با لهستان همکاری کنند و در این زمینه وزارت توسعه این کشور تضمین های لازم را ارائه می دهد.
* بازرگانان لهستان به همکاری و سرمایه گذاری در ایران علاقه مند هستند
نایب رئیس اتاق بازرگانی لهستان نیز در این جلسه گفت: بازرگانان لهستان به همکاری و سرمایه گذاری در ایران علاقه مند بوده و به دنبال سرمایه گذاری جدید در ایران هستند.
'اندرزج پیلات' افزود: بعد از تحریم هایی که برداشته شده فصل جدیدی از روابط اقتصادی میان ایران و لهستان در حال شکل گیری است.
وی با اشاره به اینکه لهستان از سرمایه گذاری در ایران حمایت می کند، خاطر نشان کرد: قرار است این مذاکرات در تهران ادامه پیدا کند تا با شناختی که از ظرفیت های سرمایه گذاری به دست آمده فعالیت های اقتصادی به صورت ویژه آغاز شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.