قدردانی از رؤسا و مدیران ۶ بیمارستان سبز تأمین ‌اجتماعی

قدردانی از رؤسا و مدیران ۶ بیمارستان سبز تأمین ‌اجتماعی

در پی انتخاب ۵ بیمارستان ملکی و یک بیمارستان هیئت‌‌مدیره‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان واحد خدماتی سبز کشوری در همایش ملی انتخاب واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز، در مراسمی که در ستاد مرکزی سازمان تأمین‌اجتماعی و با حضور ویدئوکنفرانسی رؤسا و مدیران بیمارستان‌های برگزیده این رویداد برگزار شد، از تلاش‌ها و ابتکارات مسئولان این بیمارستان‌ها تجلیل شد.

به‌ گزارش دیوان اقتصاد، در این مراسم داریوش پناهی‌زاده، مشاور معاونت درمان سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اهمیت ایمنی و بهداشت در بخش درمان و خدمات سلامت گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان و با رویکردی نوین در حوزه بیماری‌های مزمن، سالمندی، غربالگری و پیشگیری؛ در چند سال اخیر اقدامات خوبی انجام داده است. با نگاه صرفاً درمانی، نمی‌توانیم مشکلات سلامتی مردم را برطرف کرد.

وی افزود: در دنیا پیشگیری اصلی شناخته‌شده در حوزه سلامت است و در کشور ما هم، سازمان تأمین‌اجتماعی همگام با سیاست‌های وزارت بهداشت در این زمینه پیش می‌رود. در این مسیر در تأمین‌اجتماعی زحمات زیادی کشیده شده و اقدامات بسیار خوبی انجام شده است که دریافت گواهی بیمارستان سبز توسط 6 بیمارستان تأمین‌اجتماعی نمادی از تلاش‌های مستمر انجام شده در این مورد است.

براساس این گزارش، در این مراسم همچنین دکتر مهدی ناقوسی مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی، ضمن تقدیر و تشکر از پنج مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی که شش بیمارستان تحت مدیریت آنان در همایش ملی انتخاب واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز، شایسته تقدیر شناخته شدند گفت: در مبحث شاخص‌های درمانی، مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در مقایسه با رقبا و به‌ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عملکرد خوبی داشته‌اند که نشان از تلاش و زحمات همکاران دارد. معاونت درمان به جد پیگیر رفع مشکلات و دغدغه‌های همکاران حوزه درمان است و امیدواریم این تلاش‌ها نهایتاً به رضایتمندی بیشتر مراجعان و بیمه‌شدگان و بازنشستگان منجر شود.

وی با تأکید بر ضرورت مدیریت منطقی هزینه‌ها در بخش درمان، گفت: هنوز در برخی مراکز درمانی ظرفیت‌های خالی داریم که باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های موجود استفاده مناسب صورت گیرد. باید از داشته‌هایمان بیشترین و بهترین استفاده را کرده و خدمات با کیفیت بهتر ارائه کنیم. در عین حال باید درخواست‌های القایی را کنترل و مدیریت کنیم و فرایندها را از جهت سرعت و کیفیت ارتقا دهیم و برای توفیق در این زمینه، باید تجربیات موفق مثل همین بیمارستانهای سبز و سایر تجارب ارزشمند را بین استانها به اشتراک بگذاریم تا تمامی استانها استفاده کنند. قرارداد با بیمه‌های پایه و نوبت‌دهی غیرحضوری از الزاماتی است که باید جدی تر مورد توجه قرار گیرد و باید مشکلات را در این مسیر برطرف کنیم و به نحوی برنامه‌ها را پیش ببریم تا مردم، بیمه‌شدگان و مراجعان کمتر معطل و متحمل زحمت شوند.

سید محمد تقوی رئیس اداره ایمنی، بهداشت و طب کار سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم گفت: رویکرد سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه ایمنی و بهداشت بیمارستان‌ها در سال‌های اخیر با حمایت و پشتیبانی مدیران ارشد سازمان تغییر کرده است.

وی افزود: در رویکرد نوین در حوزه ایمنی، بهداشت و طب کار؛ رعایت ملاحظات زیست‌محیطی و ایمنی در مراکز درمان بستری و سرپایی سازمان مورد توجه جدی قرار گرفته است. مثلاً در دوران کرونا بهسازی دستگاه‌های تهویه مراکز درمانی را مورد توجه قرار دادیم. همچنین توجه به انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در شرح وظایف معاونت درمان و مدیران درمان و طب کار  و ادارات زیرمجموعه لحاظ شد. در این راستا همچنین با بیمارستان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی مکاتبه و پیاده‌سازی استانداردهای زیست محیطی را امکان‌سنجی کردیم.

رئیس اداره ایمنی، بهداشت و طب کار سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: در بیست‌وچهارمین همایش ملی انتخاب واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز که در اواخر آذر ماه امسال برگذار شد، 51 بیمارستان مشارکت کردند که از این تعداد 30 بیمارستان ملکی و 2 بیمارستان هیئت‌مدیره‌ای به سازمان تأمین‌اجتماعی تعلق داشتند. درنهایت از 11 بیمارستان منتخب، 6 بیمارستان متعلق به سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان برگزیده سبز و شایسته تقدیر معرفی شدند که شامل بیمارستان‌های آتیه همدان، رازی قزوین، رازی تربت حیدریه، دکتر شریعتی اصفهان، بیمارستان تاکستان و البرز کرج  هستند.
در بخش پایانی این مراسم، مدیران درمان تأمین‌اجتماعی پنج استان، از مدیران و رؤسای ۵ بیمارستان ملکی و یک بیمارستان هیئت‌‌مدیره‌ای این سازمان تقدیر کردند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.