اکوسیستم بانک توسعه صادرات، فرصتی مناسب برای تحقق بانکداری دیجیتال

اکوسیستم بانک توسعه صادرات، فرصتی مناسب برای تحقق بانکداری دیجیتال

در چهارمین دوره ارزیابی بانکداری دیجیتال بانک توسعه صادرات ایران بر «امنیت اطلاعات و فضای اطلاعاتی در حوزه بانکداری» تاکید شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، در این برنامه که با حضور رییس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و اقتصاد هوشمند و برخی از مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی، نمایندگان بانکهای مسکن و صنعت و معدن و اعضای هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران برگزارشد، مدیر امور فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی بانک توسعه صادرات به ارایه گزارشی از عملکرد بانک در حوزه بانکداری دیجیتال پرداخت.

ضیاءالدین بهشتی فرد با اشاره به تحولات تکنولوژیکی در حوزه های مختلف جزئیات چهار کلان پروژه «پیشخوان خدمت»، «هوش تجاری»، «پیشخوان مجازی» و «بانکداری باز» را برای حاضران تشریح کرد.

بهشتی فرد در بخش دیگری از سخنان خود از طولانی بودن فرایند پاسخگویی شرکتهای ارایه کننده خدمات فناوری اطلاعات جهت رفع نیازها، عدم امکان متناسب سازی نیازمندیها، عدم تمرکز بر نیازهای مشتری، عدم دسترسی به نیازهای مشتری و عدم دسترسی به داده های لحظه ای به عنوان مهم ترین چالش های پیش روی بانک توسعه صادرات در مسیر تحقق بانکداری دیجیتال نام برد.

معاون برنامه ریزی و فناوری بانک توسعه صادرات نیز با تاکید بر اینکه تحول دیجیتال در بانک، فراتر از توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات است، گفت: تحول دیجیتال یک فرآیند مستمر است که تمامی بخش­های سازمان را در بر می­گیرد و بر بهبود تجربه مشتری در بانک متمرکز است. بر این اساس حوزه فناوری اطلاعات بر پایه پیشنهادات ارائه شده توسط بخش کسب و کار بانک در جهت بهبود تجربه مشتری، راه­کارهای فناورانه ارائه می­نماید.

ابو الفضل نوفرستی با تبیین فرایند های مختلف برای عملیانتی شدن پروژه های تعریف شده برای دستیابی به اهداف تعریف شده برحساسیت بانک توسعه صادارت ایران در انتخاب پیمانکاران مختلف و هم چنین توجه به حفظ امنیت در حوزه های مختلف تاکید کرد.

در ادامه رییس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی به تمرکزبر معماری فناوری اطلاعات به عنوان اولویت بانک اشاره کرد و گفت این موضوع به فعالیت های و برنامه های فناورانه نظم می دهد.

احمد تقوایی نجیب ادامه داد: درمواجهه با پروژه های فناوری اطلاعات و ارتباطات باید راهبرد مشخص و معینی وجود داشته باشد بر این اساس مهم است که بین مفهوم بانکداری دیجیتال و پروژه های فناوری تفکیک قائل شویم چرا که بانکداری دیجیتال صرفا از جنس فناوری نیست .

وی تصریح کرد: در مسیر بانکداری دیجیتال بهتر است که بر نظم و نظام تعریف شده در برنامه های وزارتخانه با چارچوب های تعیین شده تمرکز شود و اگر در این مسیر نیاز به تعریف پروژه های جدید و یا کاهش پروژه های موجود باشد حتما به ساختارتعیین شده توجه شود.

تقوایی نجیب از حساسیت های امنیتی به عنوان یکی از محورهای اساسی و بنیادی پروژه های فناورانه نام برد و تاکید کرد در این رابطه باید از مشاوره های متخصصان حقیقی و حقوقی بهره گیری شود.

در این برنامه که اعضای هیات عامل بانک توسعه صادرات و برخی از مدیران ارشد این بانک نیز حضور داشتند از اکوسیستم حاکم بر بانک مانند «تمرکز برنامه ریزی و فناوری در یک حوزه» ،«وجود شرکت های فناوری و تامین سرمایه در بانک» و «اراده ارکان اجرایی بانک بر عملیاتی شدن پروژه های مبتنی بر فناوری»، به عنوان نقاط قوت بانک توسعه صادرات ایران یاد شد وتاکید شد که از این فرصت ها باید برای سرعت و سهولت در کارها استفاده شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.