کتاب «مسابقات معامله‌گری در جهان و ایران» منتشر شد

کتاب «مسابقات معامله‌گری در جهان و ایران» منتشر شد

کتاب «مسابقات معامله‌گری در جهان و ایران» اثر امین آذریان با پیشگفتاری از دکتر کنستانتین دبیرکل فیاس و دکتر قالیباف به دو زبان فارسی و انگلیسی با مجوز انجمن مدیریت مالی منتشر شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، به گفته امین آذریان ایده مسابقات بورسی تحت عنوان “Trade challenges” در دنیا در حال برگزاری است که در ابتدای این کتاب نیز به آن پرداخته شده است و تا جای ممکن تحقیقات انجام شده خود را در اختیارخوانندگان قرار داده شده است. از آن سال به بعد تصمیم داشتم تمامی تجربیات خود را در مسابقات بورسی پیاده‌سازی شده در ایران را با عنوان لیگ ستارگان بورس و آکادمی بورس جمع‌آوری کرده و در قالب کتابی تحت عنوان مسابقات معامله گری بازار سرمایه “Trade challenges” برای دانشجویان و علاقه مندان به بازار سرمایه ارائه دهم که این مهم با حمایت های اساتید و دوستان از جمله دکتر عبده تبریزی، دکتر شاپور محمدی، دکتر سعید اسلامی بیدگلی، دکتر روح اله حسینی مقدم، دکتر حسن قالیباف، دکتر حسین خزلی، دکتر یاسر فلاح، دکتر خواجه نصیر، دکتر بهروز خدا رحمی، دکتر امیر هامونی، دکتر علی رحمانی، دکتر فهیمی، دکتر مستشار، دکتر رضاعلوی،دکتر عظیم ثابت، کامیار فراهانی، دکتر مصطفی صفاری، دکتر همایون دارابی و تمامی همکاران پروژه به نتیجه رسید و این کتاب به چاپ رسید.

وی در خصوص اهمیت موضوع کتاب بیان کرد: باید توجه داشت مهارت و تبحر نخبگان دانشگاهی زمانی شکوفا و نمایان می‌شود که همراه با کسب علم و دانش و فراگیری نظریات در دانشگاه، بتوانند آموخته های خود را در دنیای واقعی محک بزنند و با کاربرد آنها آشنا شوند. در این مرحله دانشجویان حتی ممکن است نظریه‌ای را رد کنند، یا حتی ممکن است نظریه‌ای را بسط داده و راهکاری نوین بیابند. حال چگونه دانشجویان به بررسی عملکرد آنچه آموخته‌اند بپردازند؟ گاه برای آزمودن آموختهها بهترین مکان آزمایشگاه است؛ اما هستند رشته هایی که آزمایشگاه مناسبی برای کسب تجربه ندارند و یا نمی‌توان آزمایشگاهی را برای سنجش و ارزیابی آموخته‌ها طراحی کرد. رشته مالی و رشته های مرتبط (اقتصاد، مدیریت مالی، بازرگانی، حسابداری و ...) از رشته‌هایی هستند که طراحی آزمایشگاه برای آن دشوار است. درواقع لیگ ستارگان بورس همان آزمایشگاه رشته‌های مرتبط با مباحث مالی است که در آن دانشجویان به آزمودن آنچه در دانشگاهها آموخته‌اند، می‌پردازند.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.