بازار سرمایه محلی مناسب برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی

مشاور مالی بین‌المللی عنوان کرد:

بازار سرمایه محلی مناسب برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی

یک مشاور مالی بین‌المللی با اشاره به نقش بازار سرمایه در جذب منابع اظهار کرد: بازار سرمایه محل مناسبی برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی است.

به گزارش دیوان اقتصاد، شاهین شایان آرانی، در رابطه با این که بازار سرمایه محل مناسبی برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی است، به پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، گفت: تامین مالی یک بنگاه اقتصادی از دو طریق صورت می‌گیرد؛ روش نخست از طریق افزایش سرمایه یا پذیرش سرمایه و دیگری از طریق جذب منابع غیر سرمایه همانند وام، تسهیلات، انتشار اوراق مشارکت و یا اوراق بهادار انجام می‌شود.

ارتقای اطمینان و اعتماد جامعه

وی با بیان این که اوراق در بازار سرمایه ماهیت سرمایه‌ای دارد، افزود: اگر افراد در بورس حضور نداشته باشند همیشه این شُبهه وجود دارد که شرکت مورد نظر، خواهان افزایش سرمایه است یا خیر؟ آیا شرکت موجه است و یا نظارتی برای آن وجود دارد و این که استانداردها را رعایت می‌کند یا خیر؟

شایان آرانی عنوان کرد: اما اگر افراد در بورس حضور داشته باشند باید ضوابط، استانداردها و نظارت‌های بورس را رعایت و شفاف‌تر عمل کنند که این امر به طور قطع اطمینان و اعتماد جامعه را افزایش می‌دهد.

بازار سرمایه و جذب منابع سرمایه‌ای

این مشاور مالی بین‌المللی ادامه داد: بر این اساس، شرکتی که در بورس پذیرفته می‌شود اگر خواهان جذب منابع سرمایه‌ای است می‌تواند از طریق افزایش سرمایه راحت‌تر و با اعتبار بیشتر منابع سرمایه‌ای خود را تامین کند.

وی اظهار داشت: بازار سرمایه فضای مناسبی است که به شرکت‌های پذیرفته در بورس به منظور جذب منابع سرمایه‌ای کمک شایانی می‌کند و به طور قطع در راستای طرح‌های توسعه و رشد تعالی آنها نیز بسیار موثر است.

شایان آرانی خاطرنشان کرد: در فضای بازار سرمایه، بر شرکت‌های پذیرفته شده نظارت و کنترل لازم صورت گرفته و صورت‌های مالی آنها استاندارد است، این شرکت‌ها ضوابط اصول حاکمیتی را رعایت و اطلاعات آنها شفاف و به طور مرتب افشا می‌شود که به طور حتم، این امر بر مطلوبیت سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی بسیار موثر است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.