استقبال گردشگران از سفر یک‌روزه به "هندورابی"

استقبال گردشگران از سفر یک‌روزه به "هندورابی"

جزیره هندورابی یکی از جزایر بکر خلیج فارس و دارای جاذبه های گردشگری طبیعی، سواحل زیبا و دریای شفاف با تراکم بالای مرجان ها و موقعیت بی نظیر میزبان گردشگران نوروزی کیش است.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، ایرج شرف زاده مدیر جزایر اقماری این سازمان با بیان این که جزیره هندورابی یکی از مقاصد گردشگران حامی طبیعت و محیط زیست در ایام نوروز است؛ گفت: سه جزیره هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک در سال ۱۳۸۹ پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان به منطقه آزاد کیش الحاق شد و زیر نظر سازمان منطقه آزاد کیش اداره می شود.

مدیر جزایر اقماری سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: جزیره هندورابی مکان مناسبی برای دوستداران طبیعت و علاقه مندان به اقامت در چادر است که خواهان این هستند که دور از هیاهوی شهرها، چند روزی را در سواحل جذاب این جزیره به سر ببرند.

وی با تاکید بر این که جزیره هندورابی هنوز خیلی از امکانات رفاهی را که ممکن است مسافران طلب کنند، ندارد؛ افزود: همه گردشگرانی که وارد جزیره هندورابی می شود؛ بروشور رفتار با طبیعت را دریافت می کنند

شرف زاده با اشاره به زیبایی های طبیعی جزیره هندورابی و نام بردن از مکان های دیدنی این جزیره از جمله آب انبار، مسجد، قبرستان و غارهای کوچک کنار دریا واقع در سواحل شرقی و جنوبی جزیره هندورابی به واسطه تنوع آبزیانی که دارد به عنوان آکواریوم طبیعی ایران شناخته می شود و تراکم مرجان‌ها در ساحل‌‌های شمالی جزیره هندورابی آن را به زیستگاه بسیار مهمی در منطقه برای انواع آبزیان تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: بازدید از لاک‌پشت‌های دریایی که از اواسط اسفند تا نیمه خرداد جهت تخم‌گذاری به ساحل‌‌های جزیره هندورابی می آیند؛ و مشاهده آبزیان گوناگون از جمله مرجان‌ها، جراح ماهیان، تن ماهیان، دم زرد، یونیک، پیکاسو، ملوان و طوطی ماهیان از دیگر جاذبه های گردشگری این جزیره است. 

مدیر جزایر اقماری سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: جزیر هندورابی با 128 نفر جمعیت بومی و مساحت 22 کیلومتر مربع در فاصله 28 کیلومتری از جزیره کیش واقع شده است و گردشگران می توانند از مبدا جزیره کیش با طی مسافت 28 کیلومتر یا از مبدا بندر چیرویه با طی مسافت 6 کیلومتر از طریق شناور به این جزیره بکر و زیبا سفر کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.