مجموعه‌های بومگردی و آثار تاریخی جزیره کیش

مجموعه‌های بومگردی و آثار تاریخی جزیره کیش

با افزایش جاذبه های بومگردی جزیره کیش، گردشگران نوروزی از انتخاب های بیشتری برای تفریح برخوردار شده اند.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، با توسعه فضاهای بومگردی جزیره کیش، گردشگران انتخاب های بیشتری برای تفریح وگردش درجزیره کیش دارند.

بسیاری از گردشگران جزیره کیش را به وجود بازارها وتفریحات نوین می شناسند این درحالی است که این جزیره دارای فرهنگ وآداب ورسوم غنی بومیان کیش و پیوست تاریخی ارزشمندی است.

جزیره کیش از دوران بسیار دور محل پهلوگیری وتجارت کشتی های زیادی بوده که از جمله مصادیق آن سفر سعدی شاعر سده هفتم هجری قمری به جزیره کیش است و در مورد این سفر نیز حکایتی درکتاب گلستان باب سوم نگاشته است.

شهر تاریخی حریره که در دل خود دارای بقایای بندرگاه، حمام، عمارت اعیانی، مسجد جامع و پژوهشکده میراث فرهنگی وموزه حریره است مجموعه ای جذاب درکرانه های سواحل شمالی جزیره کیش است.

مجموعه درخت سبز و آب انبار سنتی نیز در جوار شهر تاریخی حریره قرار دارند و از جمله جاذبه های فرهنگی و آثارتاریخی جزیره کیش هستند.شهر زیرزمینی کاریز، دیگر مجموعه تاریخی بومگردی جزیره کیش است که با قنات هایی به قدمت 2500 ساله مجموعه ای بی نظیر به وسعت 10 هزار مترمربع و دارای امکانات گردشگری و تفریحی جذابی برای گردشگران است.موزه مردم شناسی بومیان کیش، بنایی با قدمت 200 ساله و دارای 15 اتاق است که به مجموعه ای زیبا برای معرفی فرهنگ وتاریخ بومیان کیش تبدیل شده است.

مجموعه تک بادگیر کیش نیز دیگر مجموعه بومگردی با 13 اتاق و جاذبه های فرهنگی ، تاریخی وگردشگری درجزیره کیش است.

از دیگر جاذبه های بومگردی جزیره کیش ، روستای باغو است که درجنوب جزیره واقع شده ومجموعه ای کامل از جاذبه های طبیعی، فرهنگی وتاریخی است. مسجد باغو نیز در دل این روستا قرار دارد و یکی از جاذبه های مورد توجه گردشگران درسفر به جزیره کیش است.

مساجد ماشه و امیر ، کاخ های مرجان ، کیش الیت و نخست وزیری و بازار فرانسه از دیگر ابنیه تاریخی جزیره کیش هستند که جلوه های دیگری از گردشگری تاریخی وفرهنگی را درجزیره کیش به نمایش می گذارند.

گفتنی است فضاهای بومگردی جزیره در سال های اخیر با توجه به توسعه امکانات میزبانی دراین مجموعه ها از جمله جاذبه هایی هستند که بسیار مورد استقبال شهروندان وگردشگران جزیره کیش قرار گرفته اند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.