رشد ذخایر آمریکا مانع بالا رفتن قیمت نفت شد

رشد ذخایر آمریکا مانع بالا رفتن قیمت نفت شد

چهارشنبه, می 8, 2024 - 14:03 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

قیمت نفت در اوایل معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر رشد ذخایر نفت و سوخت آمریکا که نشانه تقاضای ضعیف است، کاهش یافت.

به گزارش دیوان اقتصاد، بهای معاملات نفت برنت با ۳۰ سنت معادل ۰.۳۶ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۵ سنت معادل ۰.۳۲ درصد کاهش، به ۷۸ دلار و۱۳ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز گذشته که گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تسهیل محدودیت عرضه و تقاضای جهانی ضعیف‌تر برای نفت را پیش‌بینی کرد، اندکی کاهش داشتند.

منابع آگاه با اشاره به آمار موسسه امریکن پترولیوم، اعلام کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به سوم مه، به میزان ۵۰۹ هزار بشکه رشد کرده است. ذخایر بنزین و سوخت‌های تقطیری هم افزایش یافته است.

تحلیلگران شرکت مالی آی ان جی در یادداشتی برای مشتریان نوشتند: آمار شب گذشته موسسه امریکن پترولیوم، به دلیل رشد ذخایر نفت و سوخت، اندکی منفی بود. نگرانی‌ها نسبت به تقاضای ضعیف‌تر از حد معمول برای بنزین در آمریکا و رشد ذخایر، بهای معاملات بنزین را تحت فشار کاهشی قرار می‌دهد.

آمار دولت آمریکا از ذخایر نفت و سوخت، بعدازظهر روز جاری منتشر می‌شود. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده اند که ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، حدود ۱.۱ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است.

در آستانه نشست وزیران اوپک پلاس در اول ماه میلادی آینده، انتظارات محتاطانه‌ای درباره کاهش عرضه این گروه وجود دارد که بازارها را تحت تاثیر قرار داده است.

تحلیلگران آی ان جی گفتند: با افزایش زمزمه‌ها پیرامون سیاست تولید اوپک پلاس، قیمت نفت تحت فشار کاهشی بیشتری قرار گرفته است. این انتظارات وجود دارد که اعضای اوپک در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ هم محدودیت عرضه خود را ادامه خواهند داد.

طبق گزارش خبرگزاری اینترفکس، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه و دیپلمات نفتی این کشور اظهار کرد: گروه اوپک پلاس همچنان سرگرم بررسی افزایش تولید نفت است اما اگر لازم باشد، در خصوص عرضه، اقدام خواهد کرد. احتمال افزایش عرضه همچنان تحت بازبینی قرار دارد و همواره به وضعیت فعلی و توازن میان عرضه و تقاضا بستگی دارد. همه چیز تحلیل می‌شود. نیازی نیست چیزی را پیش بینی کنید. فقط باید ببینید بازارها چه احساسی دارند.

نواک تصریح کرد اعضای اوپک پلاس مدام در حال بررسی اوضاع هستند و این برنامه ما برای سه ماهه دوم است که با همکارانمان توافق کردیم کاهش تولید در صورت لزوم، قابل تنظیم باشد و عرضه افزایش پیدا کند.

به گفته منابع آگاه، تا پایان هفته گذشته، هنوز مذاکرات رسمی اوپک پلاس درباره سیاست تولید، آغاز نشده بود. اگر رشد تقاضا شتاب نگیرد، این گروه ممکن است محدودیت عرضه نفت را حفظ کند.

در این بین، امیدها به آتش‌بس در غزه هم عامل دیگری در کاهش قیمت نفت بوده است. بعضی از تحلیلگران می‌گویند که نرخ ریسک اضافی در قیمت نفت، با کاهش نگرانی‌های ژئوپلیتیکی، ضعیف شده است.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال، بعضی از تحلیلگران انتظار دارند که تقاضا در کوتاه مدت، از قیمت نفت پشتیبانی کرده و کاهش بیشتر آن را محدود کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.