فرآیندهای تکمیل شبکه ملی اطلاعات سرعت گرفت

با بهره برداری از شبکه دسترسی برپایه فیبر نوری؛

فرآیندهای تکمیل شبکه ملی اطلاعات سرعت گرفت

دوشنبه, آوریل 24, 2017 - 11:35 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بهره برداری از طرح تانومای شرکت مخابرات ایران گفت: بهره برداری از شبکه دسترسی برپایه فیبر نوری سرعت کار را افزایش می دهد و تحولی بزرگ در شبکه ملی اطلاعات محسوب می شود.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، «محمود واعظی» در مراسم بهره برداری از طرح تانومای( تارهای نوری مخابرات ایران) مخابرات ایران در مرکز مخابرات شهید فرد اسدی تهران افزود: دسترسی بر پایه فیبر نوری حلقه مفقوده شبکه ملی اطلاعات بود که امروز با بهره برداری از این طرح، فرآیندهای تکمیل شبکه ملی اطلاعات سرعت بیشتری می یابد.
طرح رساندن فیبر نوری به خانه ها که «تانوما» (تارهای نوری مخابرات ایران) نام گرفته است، افزایش سرعت اینترنت و تحقق یکی از اهداف منشور حقوق شهروندی درباره دسترسی برابر و آزاد به اطلاعات را برای شهروندان به ارمغان می آورد. فیبر نوری یکی از محیط های انتقال داده با سرعت بالاست.
عضو هیات دولت یازدهم با انتقاد از کسانی که در دولت قبل وظیفه داشتند شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنند و نکردند و اکنون که در دولت تدبیر و امید راه اندازی شده، آن را تخریب می کنند و پیشرفت آن را تنها 10 درصد عنوان می کنند، گفت: جای خوشحالی است که منتقدان اکنون به پیشرفت ابن طرح ملی اعتراف می کنند و این نشان از تلاش درست دولت تدبیر و امید است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به پیشرفت های جهان در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات( آی سی تی ICT) اشاره کرد و گفت: در دولت قبل، این بخش را تشریفاتی می دانستند و به همین دلیل به دنبال ادغام این وزارتخانه با وزارت راه و شهرسازی بودند.
واعظی گفت: نگاه بدی که در دولت قبل به «آی سی تی» وجود داشت، این بخش را از پیشرفت های جهانی محروم کرده بود.
عضو کابینه دولت یازدهم، سیاست دولت تدبیر و امید را توسعه ای عنوان کرد و افزود: دولت با همه محدودیت ها، به دنبال تحقق این سیاست بود.
واعظی به تلاش دولت یازدهم برای اعتماد سازی بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: اکنون اعتماد به بخش خصوصی در این دولت به گونه ای شده که به ازای هریک ریال سرمایه گذاری دولت، سه تا چهار ریال بخش خصوصی سرمایه گذاری می کند. نگاه و سیاست دولت نظارت است نه آنکه رقیبی برای بخش خصوصی باشد.
واعظی توسعه بخش «آی سی تی» را منطبق بر اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان و تاکید کرد تلاش بر دانش بنیان کردن کل برنامه های کشور در دستور قرار گرفته است.
عضو هیات دولت یازدهم ، کارهای انجام شده در این دولت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را موجب تحولی بزرگ در کشور عنوان کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.