تحقیقات خواندنی موسسه افکارسنجی گالوپ در زمینه برتری نژادی

تحقیقات خواندنی موسسه افکارسنجی گالوپ در زمینه برتری نژادی

شنبه, ژوئن 3, 2017 - 11:12 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

در حالی که سرفصل خبرها مملو از خبرهایی مانند عدم تحمل اقوام و مذاهب است جالب است که بدانید اکثریت مردم دنیا فکر نمیکنند که دارای نژاد برتر ، فرهنگ برتر یا مذهب برتر می باشند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از بلومبرگ، این یافته های یک تحقیق موسسه “گالوپ” است که در اواخر سال گذشته انجام شده و در این هفته منتشر شده است.
اکثریت مردم و بیش از نیمی از 66 کشوری که این تحقیق در آن به انجام رسیده است معتقدند که چیزی به نام برتری نژادی، دینی و فرهنگی وجود ندارد.
اما کشورهایی در حال توسعه ای نیز وجود دارند که مردم آن معتقدند برتری ها حقیقت دارند.
کانچو استیچو رییس مرکز افکارسنجی گالوپ می گوید روی هم رفته نُرم جهانی نشان دهنده تحمل متقابل است هرچند استثناهایی در کشورهایی که دچار بحران ها و نزاع های بین المللی هستند وجود دارد.
با این همه در حالی که اخبارها نشان دهنده تحمل ناپذیری در سراسر دنیا است اما در این میان با توجه به آمار می توان کمی هم خوشبین بود.
از هفته گذشته تا به امروز یک مرد که شعارهای ضد اسلام سر میداد 2 نفر را در پورتلند به ضرب گلوله کشت، یک بمب گذار انتحاری نیز 22 نفر را در یک کنسرت در منچستر انگلیس منفجر کرد و همچنین یک مرد مسلح 26 پلیس مسیحی را در مصر به قتل رساند.
انتشار نتایج این تحقیقات همزمان شده است با بیرون آمدن گزارشی مبنی بر این واقعیت که با تمام تنازعات در خاورمیانه، حوادث تروریستی در اروپا و همچنین سر برآوردن احزاب ملیت گرا ، جهان در حال تبدیل شدن به مکانی صلح طلب تر از گذشته است.
این گزارش همچنان نشان میدهد که در بین کشورهای دنیا، آمریکا بیشترین تنزل را در صلح طلبی داشته است.
بر طبق این گزارش 8 کشوری که بیشترین حمایت را از وجود برتری دینی یا فرهنگی یا نژادی داشتند به ترتیب پاراگوئه، بنگلادش، فلسطین، غنا، لبنان، نیجریه، اندونزی و مقدونیه بوده اند.
کشورهایی که به ترتیب مخالف وجود برتری بین مردم دنیا بودند به ترتیب شامل سوئد، فرانسه، ایسلند، لاتویا، اسپانیا، آرژانتین ، کانادا و پرتغال هستند.
در آمریکا 23 درصد مردم معتقدند که برتری نژادی بین مردم مختلف وجود دارد. در حالی که 73 درصد مردم اعتقاد دارند که چنین موردی در بین مردم دنیا وجود ندارد.
همچنین در مورد برتری مذهبی تنها یک سوم آمریکایی ها معتقدند که برتری مذهبی وجود دارد و در مورد فرهنگ نیز 36 درصد گفته اند که فرهنگ های برتر وجود دارند.
در این نظرسنجی که از اکتبر تا دسامبر سال گذشته انجام شده است 66.541 نفر از مردم سراسر دنیا شرکت کرده اند. این تحقیقات به صورت تلفنی ، آنلاین و یا حضوری صورت گرفته است و درصد خطایی معادل 3 تا 5 درصد دارا می می باشد.
رییس موسسه افکارسنجی گالوپ می گوید دلیل اصلی وجود تفکر برتری نژادی ، دینی یا فرهنگی، در حقیقت کشمکش های بین المللی و احساس امنیت پایین جوامع و همچنین احتمال مداخله خارجی یا تغییرات اجتماعی وسیع می باشد .
او در ادامه گفت:
“کاملا واضح است که کشورهایی که احساس پایداری میکنند و مورد تهدید نیستند درصد پایین تری از اعتقاد به برتری مذهبی ، فرهنگی یا نژادی را ابراز می کنند و بالعکس”




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.