دود بی تدبیری مدیران شهرداری و مترو در چشم شهروندان

دود بی تدبیری مدیران شهرداری و مترو در چشم شهروندان

عضو شورای شهر:حادثه مترو تهران در اثر تخلفات بی رویه در استخدام نیروهای غیر متخصص است
سه‌شنبه, ژوئن 6, 2017 - 22:00 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

حادثه متروی تهران بار دیگر پرده از بی مسولیتی برخی مدیران شهرداری و شرکت بهره برداری متروی تهران برداشت.

به گزارش دیوان اقتصاد عصر امروز در ایستگاه طرشت خط دو متروی تهران حادثه ای رخ داد که بیش از 50 نفر از شهروندان تهرانی را که همزمان با ساعات پایانی کار روزمره و در آستانه افطار عازم منازلشان بودند را مجروح و روانه بیمارستان کرد.
این حادثه که در اثر بی احتیاطی راننده قطار و نیز نقص فنی به وقوع پیوست بار دیگر مهر تاییدی بر گزارش های مکرر تخلفات صورت گرفته در شهرداری زد.تخلفاتی که اعضای شورای شهر چهارم بارها منکر ان در طول دوره مسوولیت خود شده بودند.
دیوان اقتصاد در هفته های اخیر تلاش فراوانی داشت تا با اعضای اصولگرای شورای شهر که همواره از عملکرد محمد باقر قالیباف دفاع می کردند گفتگو کند اما در اقدامی عجیب و خود جوش همه تلفن های اعضای شورای شهر تهران به ویژه اعضای اصولگرای این مجموعه شهری از دسترس خارج شده بود.
حتی در نمونه ای نادر یکی از اعضای شورای شهر پس از شنیدن سوالات خبرنگار دیوان اقتصاد درباره تخلفات شهردار تهران تماس تلفنی را قطع و تلفن همراه خود را خاموش و پس از آن شماره تلفن خبرنگار دیوان اقتصاد را در فهرست سیاه گوشی تلفن همراه خود قرارداد تا هیچ زمانی امکان برقراری تماس با وی از این طریق نباشد.
به هر ترتیب اینکه اصولگرایان شورای شهر پاسخگوی مواضع خود درباره تخلفات مکرر شهرداری از جمله املاک نجومی ،عقد قراردادهای خانوادگی ،تمدید قراردادهای واگذاری مسوولیت های شهری به پیمانکاران بدون رعایت اصول مناقصه و ده ها تخلف دیگر نیستند موضوع چندان تازه ای نیست و برخورد آنان با افشاگری های صورت گرفته در گذشته نیز گویای این حقیقت است که قرار نیست کسی پاسخگوی مشکلات به وجود امده در اثر تخلفات انجام شده است.
اما به هر حال تهران هر از چندگاهی شاهد حوادثی است که ریشه در بی تدبیری های صورت گرفته از سوی مسوولان شهرداری است.حادثه پلاسکو،انفجارکارگاه مترو،حوادث شهری متعدد و این آخری حادثه مترو ایستگاه صادقیه برگ های از دفتر تخلفات شهرداری تهران است که ناگهان رو می شود و علاوه بر آنکه جان مردم شهر را به مخاطره می اندازد موجب ایجاد اخلال در نظم کلان شهری چون تهران می شود.
حادثه مترو تهران تاکنون بیش از 50 مصدوم داشته و بر اساس اعلام کولیوند سرپرست اورژانس کشور مصدومان حادثه به بیمارستان های شریعتی،امام خمینی و رسول اکرم منتقل شده اند تا مراحل درمان و مداوا را طی کنند.
با وجود اینکه رییس کمیته عمران شورای شهر تهران علت حادثه را نقص فنی ناشی از سیستم کنترلی اعلام کرده اما فرماندار تهران اعلام کرده که علت حادثه در دست بررسی است.
هر چند این حادثه به دلیل اینکه در ایستگاه رخ داده خوشبختانه فوت هموطنی را به همراه نداشته اما بدون تردید اگر این حادثه در مسیر رخ می داد می توانست فاجعه جبران ناپذیری را در تهران رقم زند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران که سرگرم پیگیری این حادثه بود در این رابطه به خبرنگار دیوان اقتصاد گفت:این حادثه می توانست بسیار فاجعه بار باشد اگر در خارج از ایستگاه رخ می داد.
محسن سرخو افزود:استخدام های بی رویه و بدون حساب در مترو و عدم آموزش نیروهای به کار گرفته شده در قطارهای مترو عامل اصلی حادثه مترو تهران است.
به گفته این عضو شورای شهر تهران نگهداری نادرست قطارها و عدم رعایت استانداردها درنگهداری آن ها سبب بروز چنین حوادثی می شود و اگر این روند ادامه یابد حوادث ناگوار دیگری هم در آینده رخ خواهد داد.
سرخو تاکید کرد:یکی از رانندگان قطارها سیستم های مانیتورینگ قطار را خاموش کرده بوده و سهل انگاری وی باعث بروز این حادثه شده است.
این مقام مسوول اظهار امیدواری کرد با آغاز کار شورای شهر پنجم در تهران میزان تخلفات و قانون گریزی های شهرداری و نهادهای تابعه اش به صورت چشمگیری کاهش یافته و متوقف شود تا شهروندان تاوان این رفتارها را ندهند.

**امیرعلی امینیان **




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.