جا به جایی ۸ میلیون مسافر از ابتدای امسال با قطار

جا به جایی ۸ میلیون مسافر از ابتدای امسال با قطار

مدیرکل نظارت بر خدمات مسافری راه آهن با بیان اینکه از ابتدای سال جاری بیش از 8 میلیون مسافر با شبکه ریلی در مسیرهای مختلف جابجا شدند، گفت: از آغاز سفرهای تابستانی 2 میلیون و 800 هزار مسافر با قطار جابجا شدند که در مقایسه با سال گذشته 2.5 درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، «علی کاظمی منش» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در 4 ماهه نخست سال جاری در مجموع 37 واگن نوسازی شده وارد ناوگان ریلی شده و 34 واگن مسافری که بازسازی شدن بودند قبل از سفرهای تابستان به ناوگان ریلی کشور اضافه شدند که مجموع این واگن ها به 71 دستگاه رسید.
وی بیان کرد: از طرفی با ارتقای کیفیت واگن های مسافری در کشور، طبق نظرسنجی های انجام شده توسط یکی از دانشگاه ها، شاخص رضایتمندی مسافران برای ارائه خدمات ریلی مسافری در کشور در نوروز 95 که 69 بود در نوروز 96 با 2 واحد ارتقا به 71 رسیده است.
وی با اشاره به اجرای طرح های مختلف در شبکه ریلی کشور برای تسهیل سفر با قطار اظهارداشت: راه اندازی قطارهای چرخشی در مسیر تهران - مشهد سبب شده است هم اکنون هر 35 دقیقه یک قطار از تهران به طرف مشهد حرکت کند، ضمن این که تلاش شده زمان سیر قطار در این مسیر نیز کاهش یابد.
کاظمی منش ابلاغ دستورالعمل خدمات مسافری برای تحقق حقوق شهروندی و پرداخت خسارت به مسافران هنگام تاخیر، تشکیل کارگروه های تخصصی بین راه آهن و شرکت های ریلی برای ارائه راهکارهای مناسب ارتقای کیفیت خدمات ریلی و راه اندازی دو سامانه گردشگری ریلی شامل سامانه جامع آژانس ها (سجا) و سامانه ارتباط با مسافران و راه اندازی قطارهای گردشگری را از مهم ترین برنامه های راه آهن برای توسعه حمل ونقل ریلی مسافری در کشور نام برد.
مدیرکل نظارت بر خدمات مسافری راه آهن اظهارداشت: تاکنون 21 قطار گردشگری خارجی وارد کشور شده و بیست و یکمین قطار گردشگری خارجی نیز تا شهریورماه وارد کشور می شود و در مجموع تا پایان امسال 24 قطار گردشگری خارجی وارد کشور خواهد شد، ضمن این که توسعه قطارهای گردشگری در کشور در 5 استان آذربایجان شرقی، کرمان، بندرعباس، خوزستان و لرستان توسط 2 شرکت ریلی پیشنهاد شده و هم اکنون قطار گردشگری به همراه خانواده ها در پنجشنبه هر هفته از تهران عازم سواد کوه می شود.
وی با بیان اینکه کار رتبه بندی شرکت های ریلی از 2 ماه پیش در راه آهن آغاز شده است، گفت: تمام شرکت های ریلی نقطه نظرهای خود را در این زمینه ارائه داده اند تا با تشکیل بانک جامع قطارهای مسافری ، رتبه بندی شرکت ها در هیات مدیره راه آهن تایید و امیدواریم تا نوروز 97 شاهد اجرایی شده رتبه بندی شرکت های ریلی در کشور باشیم.
مدیرکل نظارت بر خدمات مسافری راه آهن با بیان این که سیاست راه آهن توسعه گردشگری ریل پایه است، گفت: با راه اندازی قطارهای گردشگری بسیاری از مردم از زیبایی های مسیر های ریلی، ابنیه و امکان قدیمی لذت می برند، ضمن این که این قطارها به توسعه صنعت گردشگری کشور نیز کمک می کنند.
هم اکنون شرکت رجا قطار گردشگری مسیر تهران به سواد کوه را راه اندازی کرده و هر هفته روزهای پنجشنبه این قطار راس ساعت 6 و 30 دقیقه صبح عازم این منطقه می شود و ساعت 24 با پذیرایی کامل از گردشگران و خانواده ها و معرفی زییایی های این مسیر و اماکن تاریخی، پل ها و تونل های این مسیر به ایستگاه راه آهن تهران باز می شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.