افتتاح نخستین پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات

افتتاح نخستین پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات

یک‌شنبه, ژولیه 30, 2017 - 11:01 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

تأسیس پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات که در برنامه سوم توسعه طرح موضوع شده بود امروز در پایان برنامه پنجم توسعه افتتاح شد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزرای علوم و ارتباطات امروز افتتاح شد.

چشم‌انداز این پارک تبدیل شدن به معتبرترین مرکز توسعه کسب و کار حوزه ICT و محل استقرار و همکاری شرکت‌های داخلی و بین‌المللی برای رفع نیازهای ملی و فتح بازارهای جهانی اعلام شده است.

این پارک در زمینی به وسعت 24 هکتار توسط وزارت ارتباطات احداث شده که در حال حاضر 17 هزار مترمربع ساختمان قابل بهره‌برداری دارد و این ساختمان طی برنامه زمان بندی قرار است تا خرداد 97 در تراز بناهای فاخر اداری بازسازی شود و در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار گیرد.

این پارک در کیلومتر 26 اتوبان کرج واقع شده و از دو اتوبان تهران- کرج و همت دسترسی مستقیم دارد. توسعه شرکت‌های جوان و رسیدن به شرکتی با درآمد سالانه 5 میلیارد تومان، اجرای طرح نوآوری باز (نوآوری با شما، تولید و فروش با ما)، مهاجرت معکوس استعدادهای برتر ایرانی ساکن از خارج و حفظ استعدادهای برتر از برنامه‌های این پارک اعلام شده است.

به گفته محمد خوانساری رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات تأسیس ابن پارک در برنامه سوم توسعه مطرح شد و تا سال 1400 قرار است 54 شرکت در این پارک مستقر شود که از امروز اولین فراخوان عمومی منتشر می‌شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.